Industry Wire

Geplaatst door FX Digital

FXmedia gaat door onder twee labels

Het Utrechtse bureau FXmedia gaat vanaf 2016 door onder twee labels: FX Digital en FX Live. Het overkoepelende bureau krijgt de naam FX. Het bureau is de afgelopen jaren hard gegroeid en wil hiermee duidelijkheid in haar positionering brengen. “We groeien heel hard in twee richtingen,  een luxeprobleem, maar we moeten wel duidelijk blijven naar de buitenwereld.”

De digitale wereld: FX Digital
Het eerste label van FX gaat zich richten op communicatie in het digitale tijdperk. “Digitale communicatie draait al lang niet meer om techniek. Tegenwoordig moet je eerst maar eens aandacht zien te krijgen. De digitale wereld is – net als digital natives – behoorlijk volwassen geworden”, aldus John van de Vorstenbosch, Creatief Directeur FX Digital.

FX Digital onderscheidt zich volgens hem in het combineren van creatie en productie: “je moet als bureau de kracht hebben om een creatief idee, het design en de (digitale) techniek te combineren tot één product. Dan moet je als bureau die disciplines ook zo goed mogelijk combineren. Bij ons werken mensen die creatief kunnen denken en het daarna ook kunnen maken. Voor het digitale tijdperk werkt dat ongelofelijk veel effectiever dan de klassieke creatie-productie scheiding.

Content op live events: FX Live
Het tweede label van FX zal zich vooral richten op content voor live events. Niels Janssen, Directeur FX Live legt uit: “Steeds meer bedrijven gebruiken een event om te communiceren. Een supersterk en effectief middel om echt in contact te komen met je doelgroep. Over events wordt vaak nog lang over gesproken, maar dan moeten mensen het niet alleen over de locatie en de hostesses hebben. De content krijgt nu vaak niet de aandacht die het verdient.”

FX Live wil dit gebrek aan aandacht voor content oplossen door als content specialist aan te schuiven. “Wij concurreren niet met event bureaus, we zijn juist een toevoeging. Als je wilt dat de catering perfect is, huur je een cateringexpert in. Hetzelfde zou minimaal moeten gelden voor het ontwikkelen van je verhaal en visualiseren van content.”

FX
FX is een snelgroeiend bureau in Utrecht met een digitaal hart. Het specialiseert zich in het verdienen van aandacht in het digitale tijdperk (FX Digital) en tijdens live events (FX Live). In 2015 werd FX genomineerd voor een FD Gazelle voor de snelle groei. Sinds 2016 is FX lid van branchevereniging DDA (Dutch Digital Agencies). www.fxmedia.nl

In 2015 werd FX genomineerd voor een FD Gazelle voor de snelle groei. Inmiddels werken er 23 digital natives aan de meest uiteenlopende digitale ideeën en middelen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht