Geplaatst door Onlineprinters

Gebruikers van de Online vormgeven-tool hebben toegang tot 20 miljoen afbeeldingen in de omvangrijke Shutterstock-collectie

Amsterdam – Bij de onlinedrukkerij Onlineprinters bestellen grafisch ontwerpers, medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de marketing en reclameprofessionals drukwerk voor hun reclame- en marketingactiviteiten via internet. Tot de klanten van de onlinedrukkerij behoren echter ook veel zelfstandigen, eigenaren van bedrijven en winkels evenals start-ups. Voor deze doelgroep stelt de onderneming op haar internetpagina een Online vormgeven-tool ter beschikking. Daarmee kunnen klanten drukwerk als visitekaartjes en flyers met behulp van templates eenvoudig en gratis in de browser vormgeven.

Met de nu aangegane verbinding met het creatieve platform Shutterstock zet Onlineprinters de volgende stap en maakt gebruik van de omvangrijke contentbibliotheek van Shutterstock. „Terwijl het voor professionele vormgevers tot hun dagelijks werk hoort om professionele afbeeldingen voor hun grafische projecten uit te zoeken, is dit voor kleinere bedrijven zoals ambachtslieden, eigenaren van detailhandelszaken, kappers en andere zelfstandigen een uitdaging. Vaak nemen zij bovendien nog hun toevlucht tot gratis beelddatabanken. Maar daar ontbreekt het dikwijls aan kwaliteit en keuzemogelijkheden, waardoor alles nog tijdrovender wordt en leidt tot middelmatige resultaten“, legt dr. Fabian Stich, CCO van Onlineprinters uit.
Om hun klanten te helpen bij het zoeken naar afbeeldingen, biedt de onlinedrukkerij gebruikers van haar Online vormgeven-tool sinds november via een API-interface toegang tot de afbeeldingen van Shutterstock. „Wij zijn blij dat wij onze klanten dankzij deze samenwerking opnieuw meerwaarde kunnen bieden. Want daardoor kunnen zij nog professioneler drukwerk ontwerpen en via onze onlineshop bestellen“, vertelt dr. Fabian Stich.
Om ervoor te zorgen dat klanten snel het passende motief vinden, hebben de professionele vormgevers van Onlineprinters branche- en themaspecifieke fotocollecties gemaakt. Wie in deze collecties niets van zijn gading vindt, kan via een geavanceerde zoekfunctie toegang krijgen tot in totaal 20 miljoen motieven.

Over Onlineprinters
De Onlineprinters-groep behoort tot de toonaangevende onlinedrukkerijen van Europa, heeft meer dan 1660 medewerkers in dienst en produceerde in 2019 meer dan 3,2 miljard gedrukte reclamemiddelen. De onderneming verkoopt meer dan 5000 gedrukte producten, van visitekaartjes, briefpapier en flyers, catalogi en brochures tot grootformaat reclamesystemen aan meer dan één miljoen klanten in 30 landen van Europa. Zij kunnen hun gedrukte producten via 22 webshops snel en ongecompliceerd in 10 verschillende talen én 24 uur per dag via internet bestellen. Behalve de Britse marktleider Solopress en de hoofdrolspeler op de Scandinavische markt, LaserTryk, behoort ook een drukkerij in Spanje tot de Onlineprinters-groep.
Videobijdrage “Een blik achter de schermen bij Onlineprinters”:

Over Shutterstock
Shutterstock, Inc. (NYSE: SSTK) is een toonaangevend mondiaal, creatief platform, dat fullserviceoplossingen, hoogwaardige inhoud en toepassingen voor merken, ondernemingen en mediabedrijven biedt. De uitgebreide verzameling van Shutterstock omvat direct en via zijn concerndochters hoogwaardige gelicenceerde foto’s, vectoren, illustraties, 3D-modellen, video’s en muziek. In samenwerking met zijn groeiende community van meer dan 1,9 miljoen medewerkers voegt Shutterstock elke week honderdduizenden afbeeldingen toe en beschikt momenteel over meer dan 390 miljoen afbeeldingen en meer dan 23 miljoen videoclips. Het hoofdkantoor van Shutterstock bevindt zich in New York City en het bedrijf heeft vestigingen over de hele wereld en klanten in meer dan 150 landen.