Geplaatst door CHEQROOM

Gentse CHEQROOM in top 50 snelst groeiende technologiebedrijven van België

Gent, 5 oktober 2021 – Het Gentse CHEQROOM, een start-up die software maakt voor het beheer van  film- en opnamemateriaal, werd genomineerd voor de Deloitte Technology Fast 50. Met deze nominatie is CHEQROOM verzekerd van een plek in de ranking van de 50 snelst groeiende technologiebedrijven van België.

Deloitte België publiceerde vandaag de Technology Fast 50, de lijst van de vijftig snelst groeiende technologiebedrijven die werden opgericht en hun hoofdkantoor hebben in België. De award gaat naar het snelst groeiende technologiebedrijf in België op basis van de procentuele omzetgroei over de afgelopen vier jaar. CHEQROOM, de gentse start-up die software maakt voor het beheer van  film- en opnamemateriaal, is daarbij genomineerd.

Vincent Theeten, Founder & CEO van CHEQROOM, is enthousiast: “België, en zeker Gent, kent een bloeiende tech-scene. Het is dan ook een hele eer om in de top 50 van snelst groeiende bedrijven te mogen staan, en een bevestiging van onze missie om videoproducers en materiaalbeheerders te helpen om hun film- en opnameapparatuur te beheren. We hebben in de afgelopen jaren onze koers stevig bijgestuurd, en het is dan ook fijn om in deze cijfers weerspiegeld te zien dat we de juiste richting hebben gekozen. Een richting die we willen blijven uitgaan samen met onze klanten en medewerkers zowel in binnen als buitenland.”

De winnende bedrijven worden bekend gemaakt tijdens de prijsuitreiking op 25 november 2021.

Over CHEQROOM
CHEQROOM is een Gentse start-up die videoproducers en materiaalbeheerders helpt om hun film- en opnameapparatuur te tracken, te analyseren en te verbeteren. Met klanten als Amazon, Google, Airbnb en Electronic Arts helpt de start-up wereldwijd bedrijven om duizenden items te managen en zo orde te brengen in hun materiaalbeheer. CHEQROOM werd opgericht door CEO & Founder Vincent Theeten in 2014 en telt vandaag 35 medewerkers.

Over de Deloitte Technology Fast 50 2021

De technology Fast 50 is een jaarlijkse selectie van de snelst groeiende en innoverende technologie bedrijven die werden opgericht en hun hoofdkantoor hebben in België. Publieke of privé bedrijven die een product of dienst ontwikkelen gelinkt aan technologie en die een substantiële groei hebben gekend in de laatste vier jaar kunnen deelnemen aan de wedstrijd om kans te maken op een nominatie als één van de 50 snelst groeiende technologiebedrijven in België.

Bedrijven die minder dan 4 jaar actief zijn in de technologiesector kunnen deelnemen in de speciale Rising Star categorie. Deze bedrijven worden door een onafhankelijke jury beoordeeld op basis van hun potentiële omzet en schaalbaarheid.