Industry Wire

GfK: Completer beeld promoties na overname PCNData

Dongen 5 juli 2013 – Internationaal marktonderzoeksbureau GfK heeft de overname van PCNData afgerond. GfK breidt hiermee haar dienst-verlening uit en biedt nu ook de registraties van alle salespromotie-uitingen binnen food, drug, liquor, DiY, zelfbedieningsgroothandel en foodservice als extra dienst aan. Deze gegevens zijn een waardevolle aanvulling op de bestaande consumenteninformatie van GfK. Door deze gegevens met elkaar te combineren, ontstaan verdiepende inzichten die klanten helpen de effectiviteit van promoties nog verder te verbeteren.

Effectievere inzet van promoties
GfK biedt inzicht in ‘wie de promotiekopers zijn’ en ‘welk effect promoties op het koopgedrag hebben’. PCNData registreert alle salespromotie-uitingen en geeft een compleet beeld over welke acties bij de verschillende retailers zijn gevoerd. Door deze gegevens met elkaar te combineren stelt GfK retailers en fabrikanten in staat hun promotiedoelstellingen te realise-ren. GfK krijgt door de overname aanvullende inzichten over het effect van concurrerende acties op het koopgedrag. Hierdoor wordt nauwkeuriger bepaald welke factoren de effectiviteit van de salespromotie-actie beïn-vloeden. Hierdoor ontstaat inzicht in hoe fabrikanten en retailers hun pro-moties effectiever kunnen inzetten.

Unieke klantwaarden
Alle activiteiten van PCNData worden door GfK overgenomen. Ruben Boas, de huidige directeur van PCNData ziet veel toegevoegde waarde in het samenbrengen van PCNData met GfK: “De overname door GfK zorgt voor een unieke klantwaarde. Naast het huidige inzicht in salespromoties kunnen klanten nu ook inzicht krijgen in het effect van salespromoties op het koopgedrag. Hierdoor kan de promotiekalender effectiever worden ingevuld.” Lucien van der Hoeven, Managing Director van GfK in Dongen deelt deze mening volledig en vult aan: “Met de overname van PCNData verstevigt GfK haar positie op het gebied van promotie-inzichten. Door het combineren van data bieden we een unieke propositie in de markt die geen andere organisatie kan bieden. We beantwoorden al langer de vraag welke soort promoties voor welke doelgroep goed werken. Nu kunnen we het antwoord verder verfijnen en onze klanten nog concreter en actiegericht adviseren.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht