Geplaatst door GLS

GLS investeert in zijn Europese netwerk

Amsterdam, 23 november 2017. Meer dan 100 miljoen euro investeerde de GLS Group de afgelopen twaalf maanden in de uitbreiding van haar Europese netwerk. Met een sterk vergrote capaciteit is de pakketdienst goed voorbereid op het najaarsseizoen.

“Ons Europese systeem is gebaseerd op sterke landelijke netwerken waarbij we dicht bij onze klanten zitten en nauw met elkaar verbonden zijn”, aldus Rico Back, CEO van de GLS Group. “Om ook bij topdrukte onze hoge kwaliteit te kunnen bieden, investeren we voortdurend in heel Europa.”

Meer dan 100 miljoen euro was er gemoeid met de nieuwbouw, uitbreiding of modernisering van locaties. GLS bouwde een nieuwe internationale hub in Slowakije (Zvolen). Daarnaast opende de pakketdienst in de GLS-regio Europe East zeven nieuwe depots – in Roemenië (Tulcea en Târgu Jiu), Slovenië (Slovenska Bistrica), Tsjechië (Klatovy en Sumperk) en Hongarije (Kazincbarcika en Boedapest). Moderne nieuwbouw werd ook in gebruik genomen door GLS Germany (Offenburg), GLS Austria (Rankweil) en GLS Poland (Radom).

Tot de grotere investeringen behoren bovendien omvangrijke uitbreidingen van depots. Enkele voorbeelden: Habay (België), Taastrup bij Kopenhagen (Denemarken), Rotterdam (Nederland) en Bydgoszcz (Polen). In het Duitse Neuenstein werd de hub van de expres-dochteronderneming DER KURIER uitgebreid. In Italië verhuisden drie GLS-depots naar grotere panden (Pesaro, La Spezia en Imperia).

Met deze maatregelen verhoogde GLS zijn capaciteit precies op tijd voor het najaarsseizoen en de periode rond de feestdagen. De afgelopen jaren lag de hoeveelheid pakketten die de GLS Group dagelijks vervoert vanaf oktober zo’n 30 procent hoger dan het jaargemiddelde. Vlak voor de feestdagen was er in sommige landen zelfs sprake van een verdubbeling van het volume. Rico Back: “De seizoenspiek valt dit jaar naar verwachting nog hoger uit. Om onze bestaande klanten de hoge kwaliteit te kunnen bieden die ze van ons zijn gewend, beginnen er geen nieuwe klanten in deze periode.”

De GLS Group
GLS Netherlands is een dochteronderneming van General Logistics Systems B.V., Amsterdam (GLS). GLS verzorgt betrouwbare, hoogwaardige pakketdiensten voor meer dan 270.000 klanten in Europa en daarnaast express- en logistiekdiensten. Bovendien vervoert GLS in het Benelux-gebied pallets en stukgoederen via een geïntegreerd netwerk. “Nummer 1 in de Europese pakketlogistiek als het om kwaliteit gaat”, dat is het motto van GLS. Bovendien hecht GLS belang aan duurzaamheid. De groep is met eigen bedrijven en partners aanwezig in 41 landen en zeven Amerikaanse staten en is via contractuele allianties verbonden met de hele wereld. GLS beschikt over 70 centrale en regionale overslagplaatsen en meer dan 1.000 depots. Het GLS netwerk voor wegvervoer maakt de groep tot een van de meest vooraanstaande pakketdienstverleners van Europa. Dagelijks worden circa 17.000 medewerkers en circa 26.000 voertuigen ingezet. In 2016/17 vervoerde GLS 508 miljoen pakketten en behaalde de groep een omzet van 2,5 miljard euro.

Meer informatie: gls-group.eu