GLS Netherlands rolt internationale merkcampagne uit

Amsterdam, 1 juni 2022 – GLS Netherlands start met de uitrol van een internationale merkcampagne in Nederland. Na het vernieuwen van de merkidentiteit vorig jaar zet GLS nu de volgende stap op de ingeslagen weg. Met de campagne toont GLS haar allerbelangrijkste eigenschap voor klanten: een menselijke kijk op pakketbezorging.
De campagne is de uitwerking van de overtuiging bij GLS dat voor zowel verzenders als ontvangers een pakket ‘niet zomaar een pakket’ is. Verschillende voorbeelden laten zien dat elk pakket om zoveel meer gaat dan de bestelling alleen, zoals hoop, dromen, ambities van de verzender en ontvanger. De campagne bestaat uit korte video’s over deze emoties en de betekenis van de diensten van GLS in het dagelijks leven.
In de campagne, die wordt uitgerold in Europa en Noord-Amerika, communiceert GLS haar recentelijk vernieuwde merkbelofte. “De campagne laat zien dat het bij GLS om de klant draait”, zegt Marleen Rooders, Senior Manager Group Strategy, Marketing & Communications bij GLS Group. “In het afgelopen jaar hebben we een aantal belangrijke stappen ondernomen om ons merk verder te versterken en onze klanten duidelijk te laten zien waar wij voor staan. Met deze internationale campagne komen we steeds dichter bij het bereiken van onze missie om ieders favoriete pakketbezorger te zijn. Het is een belangrijke en logische volgende stap in het verspreiden van de GLS boodschap in al onze markten.”
Dat verhaal is door dentsuACHTUNG! vertaald naar een merkcampagne. Diederik Mulder, Art Director bij dentsuACHTUNG!: “Om de typische GLS mentaliteit te laten zien, hebben we gekozen voor een ander perspectief op pakketbezorging: dat van de ontvanger van een pakket. Voor hen is het nooit zomaar een pakket, maar is het misschien wel het belangrijkste ter wereld. Iets simpels als de bezorging van een pakket betekent ontzettend veel voor degene die het ontvangt. De pay-off ‘Parcels to People’ vat die gedachte in drie woorden samen.”
De campagne bestaat uit video, print, Out-of-Home (OOH), social-media en digitale advertising en wordt uitgerold in Europa, waaronder ook Nederland, en Noord-Amerika.
Hieronder de links naar het creatieve materiaal:
Video 1: GLS Campagne 2022 – Vader- en zoontijd – YouTube
Video 2: GLS Campagne 2022 – Highscore – YouTube
Video 3: GLS Campagne 2022 – Elektrische revolutie – YouTube
CREDITS:
Klant: GLS
Bureau: dentsuACHTUNG!
Creative directors: Samyr Souen & Bern Hunter
Creatives: Diederik Mulder & Daniel Bunde-Pedersen
Strategy director: Gerben van der Zwaard
Account: Ralph Balk, Manon Patty
Productie: Joze Rikken, Marc Elbers
Productiehuis: Halal
Regisseur en fotograaf: Noel Loozen
Offline: 21jumpcut/ Arthur Ivens
Muziek: Sjam Sjamsoedin
Geluid: Sharkee HaaiFaai
Grading: Laurens Orij/ Crabsalad
DoP: Tim Kerbosch
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.