Goed voorbereid de feestdagen in met MultiSafepay

In de aanloop naar Kerstmis winkelen steeds meer consumenten online. Vorig jaar braken online kerstaankopen alle records toen voor het eerst aanzienlijk meer online werd uitgegeven dan in de aanloop naar Sinterklaas. In de weken voor Kerst eindigde de totale omzet bijna 25 procent hoger dan in 2014 (bron: Thuiswinkel.org). Verwacht wordt dat ook dit jaar de kerstdrukte onverminderd doorzet. Reden genoeg voor payment service provider MultiSafepay om extra aandacht te besteden aan deze drukke periode, want er is genoeg winst te behalen.
Ook MultiSafepay zag het aantal transacties in de weken voor Kerst 2015 stijgen. Met name achteraf betalen bleek ongekend populair: consumenten kozen vaker voor achteraf betalen. MultiSafepay biedt twee achteraf betaalmethoden voor consumenten, namelijk het Europese Klarna en het eigen ontwikkelde Betaal na Ontvangst. In totaal steeg het aantal achteraf betalingen verwerkt door MultiSafepay met 20 procent in de aanloop naar de kerstdagen. “Achteraf betalen is een toegankelijk en klantvriendelijk product. Omdat consumenten veel meer kopen tijdens de feestdagen zullen ze ook meer twijfelen over hun aanschaf. De mogelijkheid om achteraf te betalen trekt veel consumenten dan toch over de streep. Niet alleen vanwege het gemak, maar ook omdat het vertrouwen schept”, aldus Pieter Stal, Chief Commercial Officer van MultiSafepay.
Omdat er vooral in de aanloop naar Kerst veel online aankopen worden gedaan, richt MultiSafepay zich nu al op de feestdagen. Het uitgebreide betaalpakket en de adaptieve betaalpagina’s die naar de huisstijl van de webshop ingericht kunnen worden in meerdere talen draagt al bij aan een goede omzet. Daarnaast wordt het steeds belangrijker om het betaalgemak via mobiel te vergroten. Het mobiele transactieverkeer dat via MultiSafepay verloopt is het afgelopen jaar met 30 procent gestegen. Hierbij maakt de smartphone momenteel een grotere opmars dan de tablet. “M-commerce maakt grote sprongen en de smartphone begint de tablet in te halen. Dit komt mede doordat er steeds meer producten en diensten opkomen die zicht volledig richten op het mobiele kanaal. Daarnaast is m-commerce echt een uitkomst tijdens de feestdagen: consumenten zullen tegenwoordig hun last-minute aankopen vaak via hun smartphone bestellen. Hier valt dus veel te winnen,”zegt Stal.
MultiSafepay verwacht dat ook dit jaar de Kerst qua online aankopen alle andere feestdagen zal overtreffen. Stal: “De e-commerce in z’n geheel maakt de wereld steeds kleiner. Daarnaast wordt Kerst in veel landen gevierd. Dit betekent dat er veel potentiële klanten zijn. Met alle middelen die we tegenwoordig hebben in de e-commerce en m-commerce zijn de mogelijkheden eindeloos.”
Meer over MultiSafepay
MultiSafepay maakt het betalen voor zowel online als mobiel makkelijk voor uw klanten. Met onze e-commerce betaaloplossingen en conversieverhogende tools is het eenvoudig om online betalingen te accepteren, beheren en te stimuleren. Met slimme e-commerce tools zorgt MultiSafepay voor een naadloze en betrouwbare betaalervaring. Het mobiele kanaal wordt volledig ondersteunt met adaptieve betaalpagina’s en diverse in-app betaaloplossingen. MultiSafepay biedt een compleet aanbod van betaalmethoden voor binnen- en buitenland, een eenvoudige integratie en internationale expertise. Zo maken wij het voor de e-commercebranche makkelijk om direct online te verkopen in alle landen.
Voor de redactie:
Voor meer informatie over de inhoud van dit persbericht kunt u terecht bij Lyone Peperkamp van MultiSafepay.
Telefoon direct: +31 6 538 78 154
E-mail: lyone@multisafepay.com
Kijk voor meer informatie over MultiSafepay op www.multisafepay.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.