Golden Lovie Award voor IN10 en Rotterdams Philharmonisch Orkest

De Lovie Awards jury beloont IN10 met goud voor het vernieuwende platform van het Rotterdams Philharmonisch Orkest in de categorie ‘Cultural Institutions’. Het platform vormt het hart van de nieuwe merk- en digitale strategie, waarmee de concertzalen worden gevuld met een nieuw publiek en waarmee de online kaartverkoop onder de trouwe bezoekers is vergroot.
Twee doelgroepen, één missie
Het Rotterdams Philharmonisch Orkest stond voor de uitdaging om een nieuw, jonger en diverser publiek te bereiken, zonder de trouwste liefhebbers van klassieke muziek van zich te vervreemden. Enerzijds verleidt en verrast het platform een nieuw publiek, daarnaast biedt het traditioneel publiek een naadloze digitale ervaring. Het orkest wordt nu gevonden door alle bezoekers.
Wonder as a service
Met de nieuwe merkervaring speelt het orkest op elk moment in de klantreis in op de verschillende doelgroepen. Denk aan interactieve storycards, verdiepende content voor de kenners en pakkende koppen voor instappers. De beeldtaal is vrij onconventioneel voor de traditionele wereld van orkesten en heeft als doel een maximale ervaring van verwondering uit te lokken met de vormen en afbeeldingen die gebruikt worden. Concertuitingen worden afgewisseld met (AI-gegenereerde) beelden die de zintuigen prikkelen en de sfeer van het concert visueel ondersteunen.
Resultaten
De nieuwe interactieve visuele stijl, tone of voice en content wakkeren verwondering aan bij de bezoekers al ver voordat ze het concert hebben bezocht. Dit zorgde mede voor 51% meer websiteverkeer, 46% meer bereik op sociale media (zowel betaald als organisch) en 30% meer inkomsten uit kaartverkoop tijdens een campagnewave. Tijdens een campagnewave was de wekelijkse omzet gemiddeld € 40.000 vergeleken met € 20.000 zonder campagne.
“We hebben nu de mogelijkheid om nieuw publiek te verleiden om een concert te bezoeken. En dat zien we terug in de concertzaal. Vorig jaar was 49% van onze kaartkopers 45 of jonger!” – Hiemke van den Boer, Manager Marketing & Sales
Lovie Awards
De Lovies bekronen het beste van het Europese internet. De Lovie Awards worden uitgereikt op donderdag 9 november. Winnaars worden geselecteerd door The International Academy of Digital Arts and Sciences, een wereldwijde organisatie van experts uit de creatieve sector en technologie-innovators.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.