Industry Wire

Geplaatst door Born05

Greenchoice introduceert positieve energie in nieuwe merkcampagne van Born05

Utrecht, 15 mei 2023 – Vandaag start de nieuwe merkcampagne van Greenchoice, met een kleurrijke en optimistische commercial vol positieve energie. De campagne laadt de merkbelofte van Greenchoice, ‘groene keuzes laten werken voor jou’. De groene energieleverancier wil iedereen helpen bij het maken van keuzes die een positieve impact hebben op klimaat, mens, natuur én portemonnee. De energieproducten die daarbij nodig zijn én het gevoel dat je erbij krijgt, komen samen in de pay-off ‘Positieve Energie’. Born05 tekent voor campagnestrategie, concept en productie.

“Positieve energie omschrijft de kracht die ons al ruim twintig jaar drijft om te bouwen aan een energietransitie die niet alleen vóór, maar ook ván iedereen is. We kijken optimistisch naar morgen en werken samen met collega’s, klanten en partners om de wereld om ons heen stap voor stap een stukje vrolijker te maken. En daarbij vragen we onszelf bij alles wat we doen af: ‘geeft dit positieve energie’?”, zegt Stefan Mooren, Lead Merk & Missie bij Greenchoice.

De commercial, inclusief vrolijke soundtrack, is de komende tijd op tv en online te zien. Daarnaast wordt ‘positieve energie’ het overkoepelende thema van online campagnes, content, merkactivaties en verschillende andere communicatieactiviteiten. Via een interne lancering worden ook de Greenchoice-medewerkers (en die van dochterondernemingen KiesZon en Everday) bij de nieuwe merkcampagne betrokken.

“Positieve energie is een rijk en rekbaar creatief concept en daarmee een perfect vertrekpunt voor de Greenchoice content en campagnes in de komende jaren. In de betekenis van de pay-off liggen talloze haakjes om de doelgroep op elk niveau van onze communicatie extra ‘what’s in it for me’ te bieden”, sluit Ron de Bruijn, Creative Lead bij Born05, af. “Het geeft abstracte termen als groen en duurzaam een meer menselijk gevoel.”

Credits
Adverteerder: Greenchoice
Creatief bureau: Born05
Directors: Jurian Gravett & Lars Brink
Sound design: Public Audio
Productie: Studio Studio
Post productie: Studio Studio & The Compound
Mediabureau: Dentsu

Over Greenchoice
Al 20 jaar brengt Greenchoice groene stroom dichterbij. De energieleverancier heeft ruim 600.000 klanten en levert uitsluitend groene stroom en bosgecompenseerd gas. Dat is aardgas, maar wel gecombineerd met het herstellen van natuur en het aanplanten en beschermen van bos in projecten in binnen- en buitenland. Ook helpt Greenchoice bij het besparen van energie en biedt klanten hulp bij het zelf opwekken van groene stroom. Voor meer informatie: www.greenchoice.nl

Over Born05
Born05 bouwt merken vanuit het digitale domein. Het bureau biedt een unieke combinatie van brand
design, storytelling en digital experiences. Met een team van 50 specialisten werkt Born05 voor
klanten als 538, ASN Bank, Greenchoice, SNS, KPN, Zonnebloem, Porsche en Videoland. Born05 is
onderdeel van ACE. Meer informatie: www.born05.com, www.thisisace.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht