GreetingGames.com lanceert nieuw concept – Valentijns Greeting Games

Rotterdam – 4 februari 2014 – Tingly Games, opgericht door veteranen uit de Nederlandse game industrie, lanceert een nieuw concept dat erg geschikt is voor Valentijnsdag: Greeting Games www.greetinggames.com. Een Greeting Game is een combinatie van een korte game en een e-card die beide door de verzender te personaliseren zijn voor de ontvanger.

Deze nieuwe service biedt de mogelijkheid om op een innovatieve manier te communiceren met mensen die je liefhebt. Zo kun je voor Valentijnsdag één van de 25 combinaties van game en thema kiezen welke jij het beste bij de ontvanger vindt passen. Ook kun je bijvoorbeeld motivatieteksten verzinnen voor tussen de levels door, de moeilijkheidsgraad instellen en nog veel meer.

Volgens the Greeting Card Association is Valentijnsdag, op Kerstmis na, de meest populaire gelegenheid van het jaar om een wenskaart te versturen. Mensen houden ervan om een unieke e-card te versturen op Valentijnsdag, juist omdat deze gelegenheid zo persoonlijk is.

Jessica Tams, directrice van de Casual Games Association (CGA), zegt, “Het combineren van casual games en e-cards is een creatief idee, vooral omdat games een gebruikelijke bezigheid geworden is in het dagelijks leven van mensen. Op het Casual Connect congres, komende week in Amsterdam, zal een groeiend aantal casual games bedrijven hun talent in ondernemerschap, technologie en ontwerp tentoonspreiden. We zien ernaar uit hoe de industrie haar horizon steeds verder verbreedt, net zoals Tingly Games doet.”

Ard Bonewald, CEO van Tingly Games, zegt “Zelfs vijf jaar geleden hadden we nooit kunnen bedenken dat zo’n grote groep mensen van alle leeftijden casual games zouden spelen. Van grootmoeders tot kinderen, 700 miljoen mensen spelen ze. Door die games met Valentijnskaarten te combineren biedt het mensen een nieuwe manier om hun liefde te uiten aan vrienden, familie en partners.”

Voor Valentijnsdag kunnen er ook Greeting Games anoniem verstuurd worden, voor hen die stiekem een oogje op iemand hebben. In de aankomende maanden zullen de mogelijkheden op de website verder uitgebreid worden. Zo kan de ontvanger in de toekomst ook op anonieme Greeting Games reageren, zodat er wellicht iets moois ontstaat.

Greeting Games kunnen op alle devices gespeeld worden; niet alleen op PC, maar ook op tablets en smartphones. Ze worden ook voor andere gelegenheden aangeboden, zoals verjaardagen en beterschapswensen. Op dit moment kan er gekozen worden voor games als Sudoku, Mahjong, 3 op een rij, bubbleshooters, slicers en woord- en legpuzzels. Nieuwe gelegenheden en games worden regelmatig toegevoegd.

Tot 11 februari wordt deze service gratis aangeboden. Daarna kun je individuele Greeting Games kopen of een abonnement nemen voor zo weinig als €1,69 per maand. Nieuwe gebruikers kunnen de eerste twee Greeting Games gratis versturen.

Over Tingly Games
Tingly Games BV, opgericht in 2012 en gevestigd in Rotterdam, ontwikkelt het nieuwe game genre Greeting Games (www.greetinggames.com). Door een innovatieve combinatie van hartverwarmende verhalen voor een typische wenskaart gelegenheid en populaire casual games wordt een uniek alternatief aangeboden voor de klassieke wenskaarten. Door gebruik te maken van de nieuwe HTML5 standaard zijn Greeting Games te spelen in web browsers op elk type device. Gedurende het komende jaar wordt de dienst wereldwijd uitgerold met versies voor alle belangrijke talen. Bezoek www.tinglygames.com voor meer informatie. Bekijk een video van Greeting Games op http://www.youtube.com/watch?v=3EJpNNHVDj4.

Contactinformatie:
Evelyn Franken