Geplaatst door Marcel van Luit

Grootste openlucht digital art gallery van de Benelux blowUP art x Marcel van Luit

Met de impactvolle expositie van Marcel van Luit, wereldwijd bekend om zijn surrealistische en dromerige scenario’s, maakt blowUP media Benelux exclusieve kunst gratis toegankelijk. Op meer dan 55 schermen in 10 steden – waaronder Amsterdam, Antwerpen, Utrecht, Brussel, Rotterdam en Knokke – is deze samenwerking tussen Marcel van Luit en blowUP media te zien. De meest prominente digitale landmarks van blowUP media’s DOOH netwerken “The Collective” en “Frontline” tonen immersive content van deze internationaal geroemde Nederlandse kunstenaar.

Ernst Vos, CCO blowUP media Group/MD Benelux:  “Met blowUP ART herdefiniëren we de functionaliteit van onze (D)OOH-landmarks. Design & kunst zijn nauw verbonden met onze mediatechnologie en hebben een positieve impact op mensen en de directe omgeving. We zijn enorm trots op deze exclusieve samenwerking met Marcel van Luit in Nederland en België”.

“Ik maak mijn kunst om mensen te raken en wil zo veel mogelijk mensen daarvan laten genieten. Ik zie deze samenwerking met blowUP media dan ook als een mega toffe openluchtexpositie, voor iedereen toegankelijk. Daarnaast is kwaliteit voor mij erg belangrijk en de innovatieve schermen van blowUP media sluiten daar naadloos op aan. We leven in zo’n drukke wereld en alles raast aan ons voorbij. Ik hoop dat mijn werk een stukje rust en verwondering kan brengen.”, zegt Marcel van Luit.

Over Marcel van Luit
Marcel van Luit, bekend door zijn herkenbare surrealistische en dromerige kunstwerken, is een Nederlandse kunstenaar met wereldwijd succes. Van Luit speelt met kleur, donker en licht en een hoop verbeeldingskracht om bijzondere nieuwe werelden te creëren. Zijn werk wordt getoond in prestigieuze art galleries over de hele wereld van Parijs tot Los Angeles, Mexico City, Shanghai en op Art Basel Miami bijvoorbeeld. Ook maakt Marcel persoonlijke kunstwerken voor klanten als Lionel Richie, Post Malone en Paris Hilton. Hij gebruikt zijn werk om levenslessen over te brengen aan zijn twee zoontjes. Zijn boodschappen gaan meestal over hoop, vertrouwen en liefde. Hij brengt niet alleen mens en dier samen met zijn kunst, ook staat de verbinding tussen verleden, heden en toekomst centraal in zijn werken. Hij creëert werelden waar hij soms zelf naar zou willen ontsnappen tijdens de moeilijke momenten in het leven.