Geplaatst door Troostwijk

Grote uitverkoop bij failliete muziekwinkel Fame Plaza

Troostwijk Veilingen organiseert komend weekend een grote uitverkoop van de voorraad van het failliete Fame Plaza in Amsterdam. Honderden cd’s, dvd’s en lp’s gaan tegen hoge korting weg. Op 18 augustus wordt de winkelinventaris online geveild.

Fame, gevestigd in het Magna Plaza-gebouw in Amsterdam, was 21 jaar lang een begrip in de hoofdstad en ver daarbuiten. Menig muziek- en filmliefhebber heeft in de bakken gespoord naar die ene speciale cd-uitgave of geïmporteerde dvd.  De winkel kende een zeer breed assortiment en bediende alle muzieksmaken, van klassieke muziek  tot hardrock en techno. Ook kwamen er regelmatig bekende artiesten langs als Ilse de Lange, de Dolly Dots en 50 Cent voor signeersessies of mini-optredens.

Begin dit decennium kwamen Fame en moederbedrijf Free Record Shop in zwaar weer door de sterk toegenomen concurrentie van online muziekdiensten  en -winkels. Na het faillissement van Free Record Shop beleefde de platenzaak aanvankelijk een hoopgevende doorstart. Toch kon het tij niet worden gekeerd  en begin juni dit jaar ging Fame Plaza failliet.

“Het is erg jammer dat Fame Plaza het niet gered heeft,” zegt Arno Feenstra, directeur van Troostwijk Veilingen. “Muziekminnend Nederland verliest een bijzondere plek. Met deze uitverkoop geven we liefhebbers nog een keer de gelegenheid om in de bakken te struinen op zoek naar dat ene pareltje.”

In totaal gaan meer dan 6000 cd’s, dvd’s, lp’s en meer in de uitverkoop met kortingen tot 70 procent. De opruiming duurt van vrijdag 24 tot en met zondag 26 juni zolang de voorraad strekt. Voor de openingstijden zie: www.troostwijkauctions.com. Adres:  Nieuwezijds Voorburgwal 182 te Amsterdam. De online veiling van onder andere lcd-schermen, schappen en kassasystemen sluit op 18 augustus aanstaande.