Industry Wire

Geplaatst door PubMatic

GroupM wijst PubMatic wereldwijd aan als preferred SSP partner

Amsterdam – PubMatic, Inc. (Nasdaq: PUBM) het sell-side-platform dat uitstekende resultaten levert op het gebied van digital advertising, gaat een wereldwijde samenwerking aan met GroupM, de media-investeringsgroep van WPP. Beide bedrijven delen dezelfde visie als het gaat om transparantie en innovatie in digital advertising, waarbij de samenwerking voordelen oplevert voor zowel adverteerders als uitgevers. GroupM profiteert van voordelen binnen programmatic advertising dankzij efficiëntere toegang tot wereldwijd schaalbaar en brand safe aanbod van mediaruimte in OTT/CTV, mobile apps, mobile web en desktopomgevingen voor video- en displayadvertenties. Tegelijkertijd krijgen uitgevers die zijn aangesloten bij PubMatic toegang tot de omvangrijke, unieke en kwalitatief-hoogstaande ad spend van GroupM’s klanten.

“De samenwerking van GroupM met PubMatic brengt onze klanten mediatransparantie en efficiënte toegang tot premium inventory”, zegt Andrew Meaden, Global Head of Investment bij GroupM. “Als wereldwijde partner biedt PubMatic merken toegang tot zijn grote netwerk van uitgevers in de VS, Europa en Azië. En dan met name voor de groeiende markt voor mobiele apps. Daarnaast staat PubMatic garant voor leiderschap en innovatie op het gebied van programmatic CTV, identity en audience addressability.”

Marketeers geven prioriteit aan transparantie terwijl ze hun omnichannel-advertentiemogelijkheden uitbouwen met een meer gestroomlijnde reeks strategische samenwerkingen aan de aanbodzijde. PubMatic heeft transparantie al lang hoog in het vaandel staan en helpt adverteerders hun controle over en inzicht in de prestaties van hun campagnes te maximaliseren. Daarnaast biedt PubMatic tools om de ROI van adverteerders te verhogen.

Adverteerders zijn ook bezig om ID-gebaseerde targeting te verbeteren om adressability over de verschillende kanalen heen te garanderen zonder afhankelijk te zijn van third-party cookies of mobiele identifiers zoals de IDFA van Apple. PubMatics oplossingen voor addressability, waaronder Identity Hub en Audience Encore, zijn een innovatieve weg voorwaarts waarmee adverteerders schaalvoordelen kunnen behalen op het open internet.

“Wij zijn verheugd dat GroupM PubMatic wereldwijd heeft aangewezen als preferred SSP partner. Hierdoor krijgen GroupM’s klanten op een meer transparante wijze toegang tot aanbod van digitale mediaruimte en een hogere Return On Investment als gevolg van van minder, maar meer strategische samenwerkingen aan de aanbodzijde. Nu de consolidatie zich in de hele sector voortzet, zal dit er ook voor zorgen dat we uitgevers waarmee we werken toegang kunnen bieden tot de unieke vraag van GroupM’s toonaangevende internationale merken”, aldus Jeff Hirsch, Chief Commercial Officer bij PubMatic.

Over PubMatic

PubMatic (NASDAQ: PUBM) verhoogt de inkomsten van uitgevers omdat het een veelgekozen sell-side-platform voor bureaus en adverteerders is. Het PubMatic-platform stelt onafhankelijke app-ontwikkelaars en uitgevers in staat om hun digitale reclame-inkomsten te maximaliseren. Daarnaast helpt het adverteerders om de ROI te verhogen doordat ze hun doelgroepen via diverse reclamevormen en apparaten kunnen bereiken en binden in merkveilige, premium-omgevingen. Pubmatic heeft al in 2006 een eigen efficiënte, wereldwijde infrastructuur ontwikkeld en loopt voorop als het gaat om innovatie in programmatic. Het hoofdkantoor van PubMatic staat in Redwood City (Californië) en wereldwijd heeft het bedrijf veertien kantoren en negen datacenters.

Over GroupM

GroupM is ’s werelds grootste media-investeringsmaatschappij, verantwoordelijk voor meer dan zestig miljard dollar aan jaarlijkse media-investeringen via de mediabureaus Mindshare, MediaCom, Wavemaker, Essence en m/SIX, evenals het resultaatgerichte programmatic audience-bedrijf Xaxis. GroupM’s portfolio omvat data & technologie, investeringen en diensten, allemaal verenigd in één visie om het mediatijdperk van de toekomst vorm te geven waarin reclame beter werkt voor mensen. Door gebruik te maken van alle schaalvoordelen innoveert, differentieert en genereert het bedrijf duurzame waarde voor zijn klanten, ongeacht in welke branche zij actief zijn.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht