Industry Wire

Geplaatst door GRRR

GRRR creëert nieuwe branding voor Solar Monkey

Solar SaaS de Europese markt op met nieuwe strategische branding

Strategisch digitaal bureau GRRR helpt de Nederlandse marktleider Solar Monkey aan een branding en merkstrategie om hun succes uit te breiden naar Europese markten. GRRR en Solar Monkey kozen voor een uitgesproken en ambitieuze visuele stijl waarmee dit solar softwarebedrijf zich kan positioneren als een premium B2B merk.

Ambitie en kansen voor Solar Monkey in de energietransitie
Nederland heeft de meeste zonnepanelen per hoofd van de bevolking van Europa. En dat is hard nodig in de energietransitie. Een lange wachttijd bij de installateur is op dit moment de bottleneck voor versnelling en groei. Solar Monkey is Nederlands marktleider in de software die het leggen van zonnepanelen sneller en efficiënter maakt voor installateurs. Dankzij Solar Monkey staan vakmensen op het dak, en worden er geen uren verspild met het maken van offertes of het uittekenen van legplannen.

Solar Monkey begon in 2015 als Nederlandse start-up en heeft de ambitie om een stevige positie in te nemen in Europa. Door alle kennis en ervaring in Nederland, is er een stevige basis om Solar Monkey ook over de grens te presenteren als een premium merk. En dus helpt GRRR hen zich te profileren met een nieuwe positionering, branding, design systeem en website die onderstreept waar het merk in uitblinkt: toegankelijkheid en gebruiksgemak.

Een iconische stijl waar je zin van krijgt
Bij het positioneren van een toegankelijk software merk, verwacht je misschien een witte website met een braaf lettertype en een lachende klantenservice medewerker. Maar daar hebben GRRR en Solar Monkey niet voor gekozen. Ze ontwikkelden een iconische ambitieuze visuele stijl die duidelijk onderscheidend is van concurrenten in het SaaS-veld.

Uit het marktonderzoek blijkt dat de tech-acceptatie onder hun B2B doelgroep buiten de grenzen niet even hoog is als onder Nederlandse solar ondernemers. GRRR ontwikkelde daarom een visuele stijl en messaging die Solar Monkey presenteert als software waar je zin in krijgt: omdat het al die tijdvertragende zaken waar je als ondernemer tegenaan loopt, oplost. De stijl benadrukt dat door soepele groei en samen vooruitbewegen uit te stralen. Met een abstracte variant van het zonnepaneel als basis. De stijl is flexibel en duurzaam: je kunt er oneindig veel nieuwe vormen mee maken en dus nieuwe uitingen blijven produceren.

“GRRR knew how to translate what Solar Monkey stands for – easy to use, efficient, and lightning fast – into the new brand identity. It was a pleasure working together on this, and the results speak for themselves. We look forward to our continued collaboration!” – Dennis Thom, Head of Marketing, Solar Monkey.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht