Geplaatst door Alledaags

Half miljoen voor slim leren oplossing Gronings digitaal bureau Alledaags

Het Groningse digitale bureau Alledaags ontving onlangs een investering van Nextgen Ventures voor de doorontwikkeling van een unieke, intelligente leeromgeving voor de gezondheidszorg. Deze leeromgeving maakt (na-)scholing binnen de gezondheidszorg efficiënter en effectiever dankzij kunstmatige intelligentie.

Alledaags is vijf jaar succesvol in het ontwikkelen van high-end websites, apps en platformen. Bekend van onder andere de Squla app, een landelijk leerplatform voor basisschoolleerlingen en ook het onlangs vernieuwde MartiniPlaza.nl. Nextgen Ventures investeert in innovatieve Health IT en Medtech bedrijven die een bijdrage leveren aan betere en betaalbare gezondheidszorg.

Iedereen is uniek; is het dan niet logischer dat een opleiding zich aanpast?

Binnen de gezondheidszorg is het gangbaar regelmatig cursussen te volgen. Dit gebeurt echter niet altijd op de meest efficiënte manier. De lesstof is niet op het individu toegesneden. En er wordt geen rekening gehouden met bestaande kennis en met zorgprofessionals die sneller, langzamer of op een andere manier leren. Alledaags heeft een manier ontwikkeld waarbij de inhoud van de (bij)scholing wordt afgestemd op de persoon die de inhoud moet leren. Het leerproces personaliseren is een nieuwe ontwikkeling die mogelijk is geworden door gebruik te maken van kunstmatige intelligentie en big data.

Alledaags heeft samen met de afdeling Medical Imaging van het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG) onderzoek gedaan naar een nieuwe vorm van nascholing die zich aanpast op het expertise-niveau van de gebruiker. Is het niveau van de gebruiker hoog of laag? Is het vraagstuk moeilijk of makkelijk? De leeromgeving is, tijdens het leren, op zoek naar de perfecte match tussen niveau, snelheid en studie-inhoud. De leeromgeving herkent het niveau en stelt deze, indien nodig, bij en zorgt er zodoende voor dat het leerdoel wordt behaald op een persoonlijke en efficiënte manier. Dit betekent dat iemand met meer ervaring en kennis van het te leren onderwerp in minder tijd een leerdoel kan behalen.

Hoge ambitie: wereldwijd sterfgevallen als gevolg van longkanker voorkomen

De eerste studie die in de tool komt, betreft een training waarmee radiologen een nieuw protocol voor longkankerscreening kunnen trainen. “Naast de ambitie om mensen slimmer te laten leren, is het ontwikkelen met dit unieke nieuwe leermateriaal dubbel geweldig”, aldus Antje Meindersma. Als medeoprichter van Alledaags gelooft zij in ondernemen met een positieve impact: “Dankzij de investering van Nextgen Ventures zijn wij als Alledaags in staat om onze leeromgeving te lanceren. We zijn trots om onze ambities te mogen delen met het UMCG en om een bijdrage te kunnen leveren aan de strijd tegen longkanker. Voor ons als bureau is NextGen hierbij de perfecte partner. NextGen staat ons bij met raad en daad en heeft oog voor de ondernemer. Bovendien heeft NextGen een goed netwerk binnen de gezondheidszorg en helpt ons echt een stap verder.”

Peter Haasjes, investment manager van NextGen Ventures, over de investering: “Wij kennen Alledaags al langere tijd en volgen hun activiteiten op de voet. Los van het feit dat het een innovatieve club is met mooie klanten, ontwikkelen zij een techniek om efficiënter en effectiever te kunnen leren. NextGen investeert in producten die de gezondheidszorg ten goede komen. Het product van Alledaags biedt de mogelijkheid zorgprofessionals beter en sneller te kunnen opleiden en dit leidt uiteindelijk tot betere zorg.”

———————————————————-

Over Alledaags:
Alledaags is een digitaal bureau en maakt websites, apps of leerplatformen voor klanten in meerdere segmenten. Ze werkt onder andere voor Martiniplaza, SOOSR, UMCG, Gemeente Groningen, Universiteit van Amsterdam, Partos en de NAM. Alledaags maakt high-end digitale producten voor klanten die complexe zaken simpel willen ontsluiten. Producten van waarde, die je elke dag wilt gebruiken.
www.alledaags.nl

Over Nextgen Ventures:
Nextgen Ventures is een investeringsfonds waarin zorgverzekeraars Menzis en De Friesland Zorgverzekeraar, Stichting Triade (gelieerd aan het Universitair Medisch Centrum Groningen) en Noaber Foundation hebben geïnvesteerd. NextGen Ventures investeert in kennisintensieve bedrijven die een verandering in de gezondheidszorg teweeg brengen, bij voorkeur potentiële doorbraak-innovaties binnen de Healthcare IT en medische technologie. Meer informatie kunt u vinden op de website; www.nextgenventures.nl