Geplaatst door Happy Leads

Happy Leads start online sampling platform voor A-merken met Van Tol Retail

Happy Leads, onderdeel van de Happy Horizon Groep in Eindhoven, is een strategische samenwerking gestart met Van Tol Retail in Bodegraven. Samen met Van Tol Retail is Gratissample.nl (www.gratissample.nl) gelanceerd, een online platform waar A-merken de mogelijkheid hebben om rechtstreeks met consumenten en potentiële klanten in contact te komen.

Nieuwe producten kunnen via Gratissample.nl door consumenten worden aangevraagd en getest, zowel op landelijk als op regionaal niveau. Het nieuwe kanaal draagt bij aan het in kaart brengen van het marktpotentieel van producten en dient ter ondersteuning bij productlanceringen.

Mathijs Visser, algemeen directeur van Happy Leads: “Het platform is een vernieuwend kanaal naast bestaande samplingkanalen, dat fabrikanten de mogelijkheid geeft om consumenten rechtstreeks en op grote schaal kennis te laten maken met hun innovaties. Sampling en awareness gaan hand in hand. Via Gratissample.nl worden grote groepen consumenten bereikt.

Door deze unieke samenwerking met Van Tol Retail kunnen we, naast dat we de online marketing verzorgen, de producten ook daadwerkelijk bij de consumenten bezorgen: landelijk via brievenbuspost vanuit het online stuks DC van Van Tol Oosterwolde, maar ook regionaal via de lokale ondernemers en via de bezorgmogelijkheden door ondernemers van Van Tol Retail. Via de sociale mediakanalen en het emailprogramma gekoppeld aan Gratissample.nl kunnen we waardevolle reacties en ervaringen op nieuwe product introducties van consumenten verzamelen.”

Michael van den Hurk in, directeur commerciële zaken bij Van Tol Retail: “Door de samenwerking met Happy Leads kunnen we onze leveranciers nu ook via een online platform rechtstreeks in contact brengen met consumenten en potentiele klanten, zonder de schakel van de detailhandel.

“Het zorgt ervoor dat we nog meer mogelijkheden krijgen om te communiceren met consumenten. We bieden de A-merken een extra podium, waardoor ze minder afhankelijk zijn van de traditionele kanalen. Het leuke hieraan voor de consumenten? Zij kunnen altijd de nieuwste producten gratis aanvragen om te proberen. Happy Leads brengt deze testers heel gericht in kaart, zodat onze fabrikanten inzichtelijk krijgen op welke doelgroep ze zich het beste kunnen richten. Via het platform kan er regionaal worden gepromoot, wat er voor zorgt dat producenten in bepaalde regio’s extra promotie kunnen doen voor hun product om daarmee extra vraag bij de grote ketens op gang te brengen. We bieden de merken in het vervolgtraject sowieso de mogelijkheid om hun producten te verkopen via onze winkels en via Lekkermakkelijk.nl.”

Begin maart is de eerste versie van Gratissample.nl door Michael van den Hurk gepresenteerd op het Fast Movers Congres, het netwerkcongres van Business Connected voor inkoop, category management, trade marketing en sales in food, drug en foodservice. De eerste reacties van producenten zijn bijzonder positief. Het platform wordt deze week gelanceerd met een eerste  regionale promotiecampagne rondom het hoofdkantoor van Van Tol Retail.

www.gratissample.nl
www.happyleads.nl