Industry Wire

Geplaatst door Icecat N.V.

Hasbro verrijkt haar Gelicentieerde Producten met Icecat Enhanced Product Stories

Hasbro, een toonaangevend speelgoed- en spelbedrijf, en contentdienstverlener Icecat hebben samen gewerkt aan het creëren van rijke productinformatie voor online productpagina’s. Deze rijke productinformatie is gemaakt voor de gelicentieerde merken PEPPA PIG, MY LITTLE PONY en TRANSFORMERS. Hasbro werkt sinds 2021 samen met contentdienstverlener Icecat om haar product informatie via Icecat in meerdere landen te verspreiden. Alle productinformatie van de merken van Hasbro is gratis beschikbaar voor haar channel partners op het Icecat platform.

Hasbro heeft nu haar gelicentieerde productaanbod verrijkt met Icecat Enhanced Product Stories. Een Enhanced Product Story is een “below-the-fold” pagina van content elementen met een opmaak van multimedia en tekst om de beste online productervaring te bieden voor online bezoekers. Deze dynamische Product Stories hebben een ruime selectie van multimediale middelen. Zo kan een Product Story video’s, feature-logo’s, marketing tekst, 3D-objecten, hotspots en een afbeelding galerij bevatten.

De online verrijking van de gelicentieerde producten PEPPA PIG, MY LITTLE PONY en TRANSFORMERS helpt merkeigenaren een betere online ervaring te creëren, wat resulteert in een verhoogde omzet. Het integreren van een Enhanced Product Story voor channel partners is eenvoudig door slechts een paar regels JavaScript toe te voegen aan een productpagina. Een recente case study door Icecat en Disney, met gelicentieerde Marvel-producten waarbij Hasbro betrokken was, toonde aan dat wanneer Product Stories worden geïntegreerd op een productpagina, conversie met 11% kan groeien en de omzet met 34%.

“Ik ben enthousiast over hoe Icecat ons helpt Hasbro-personages strategisch online te positioneren en daarmee de online zichtbaarheid van onze licentiehouders te vergroten. De waardevolle inzichten die Icecat deelt, geven een positief inzicht in hoe we online worden waargenomen zegt Simone Hulst, Licensing Manager EMEA Agents – Benelux & Israel bij Hasbro Consumer Products EMEA.

“Ik zie een groeiende vraag van merkeigenaren om hun licentie producten te verrijken met Icecat Enhanced Product Stories. Als gevolg daarvan breidt ons gebruikers netwerk uit. Belangrijker nog is dat we de mogelijkheid hebben om een uitgebreide database op te zetten voor merkeigenaren, waardoor ze effectief de online aanwezigheid van hun producten kunnen volgen,” zegt René Rozendal, Director Toys and Entertainment bij Icecat.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht