Heerenveen, Sneek en Drachten vanaf nu ook op supersnel 4G netwerk KPN

KPN klanten in Heerenveen, Sneek en Drachten kunnen vanaf nu gebruikmaken van het supersnelle 4G netwerk. Daarmee behoren deze Friese plaatsen bij een steeds groter wordende reeks steden, dorpen en regio’s die de voordelen van het 4G netwerk van KPN kunnen ervaren.

4G van KPN verspreidt zich in hoog tempo over Nederland
Andere plaatsen in Friesland zullen snel volgen. “In Friesland mag het supersnelle 4G netwerk van KPN natuurlijk niet ontbreken”, zegt Joost Farwerck, Managing Director KPN Nederland en lid van de Raad van Bestuur.

Farwerck benadrukt de ambitie van KPN om 4G zo snel mogelijk beschikbaar te maken voor alle Nederlanders: “De uitrol van het netwerk verloopt voorspoedig. Onze technici werken elke dag keihard om het netwerk verder uit te rollen. Met als resultaat dat aan het einde van het eerste kwartaal van 2014 heel het land gebruik kan maken van het supersnelle 4G netwerk van KPN. Dat is drie maanden eerder dan oorspronkelijk gepland. KPN loopt in Nederland voorop in de uitrol van het netwerk.”

Over 4G van KPN
Steeds meer Nederlanders maken gebruik van 4G van KPN. Klanten met 4G kunnen nu ervaren dat het netwerk niet alleen tot wel tien keer sneller mobiel internet levert, maar ook een betere dekking geeft dan de huidige netwerken, met name binnenshuis. De hoge snelheden maken bijvoorbeeld videobellen in hoge kwaliteit mogelijk, maar ook muziek en video’s streamen zonder haperingen. Om 4G van KPN te kunnen gebruiken, is een toestel nodig dat het netwerk ondersteunt en een KPN abonnement waarin 4G is inbegrepen.

Voor een overzicht van het huidige dekkingsgebied zie ook kpn.com/4g