Hellotrip.com – Europa’s eerste Price Prediction Technology voor vliegtickets wint Microsoft Pitch Battle

Amsterdam, Nederland – 29 september 2015 – Hellotrip.com wint 100 uur coaching en consultancy van Microsoft voor het winnen van The Microsoft Pitch Battle op Uprise Festival, Europa’s grootste Startup festival.
Hellotrip, momenteel in beta-fase, is Europa’s eerste vliegticketwebsite die gebruik maakt van de nieuwste machine-learning technologieën om nauwkeurig de kans te berekenen op een stijging of daling van vliegticketprijzen voor een specifieke vlucht. Hierdoor wordt de gebruiker geadviseerd om een vliegticket vandaag te kopen of te wachten tot de prijs zakt. Daarnaast bevat de Hellotrip website ook een robuuste zoek- en vergelijk functie aangedreven door Skyscanner, een toonaangevende wereldwijde reiszoekmachine en is deze op Microsoft Azure cloud hosting gehost.
De start-up, met een team van 9 mensen, focust zich op zestig van de meest populaire internationale vluchtroutes vanuit Amsterdam, maar werkt aan een volledige dekking van alle grote Europese steden. De eerste open versie van de Price Prediction Technology is gepland voor lancering in Oktober 2015. Chris Durban, Technical Lead, vertelt: “Sinds onze oprichting in 2013, hebben we onze inspanningen gericht op het bieden van de slimste en meest nauwkeurige technologie om prijsschommelingen van vluchten te voorspellen. Het team heeft hard gewerkt om ervoor te zorgen dat we het platform effectief kunnen schalen en om meer bestemmingen te kunnen bedienen. “
Uprise Startup Festival is een tweedaags evenement in Amsterdam met 200 Europese start-ups en meer dan 30 exposanten. Meer dan 10.000 deelnemers hebben de mogelijkheid om nieuwe banen te zoeken, vaardigheden te leren, nieuwe apps / gadgets te ontdekken en in aanraking te komen met lokale en international start-ups. De eerste Uprise werd in 2014 gelanceerd door Paul O’Connell met als doel het presenteren van startups aan het grote publiek.
Dit jaar heeft Uprise samengewerkt met Microsoft en de Pitch Battle geïntroduceerd waarin start-ups het tegen elkaar opnemen voor zowel een jury als het bezoekende publiek. Hellotrip was enthousiast over hun eerste plek. “We zijn zeer verheugd dat onze technologie is erkend door zowel de jury alswel het publiek. Het maken van nieuwe tools die bezoekers in staat stellen om betere keuzes te maken is de kern van Hellotrip. We zullen ons team blijven uitbreiden en werken samen met Microsoft en Skyscanner om nog betere tools te creëren in de nabije toekomst.” – aldus Saeed Younesi, CEO en mede-oprichter van Hellotrip.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.