Geplaatst door Hewlett Packard Enterprise

Hewlett Packard Enterprise van start als marktleider in enterprisetechnologie

Hewlett Packard Enterprise (NYSE:HPE) heeft de splitsing van Hewlett-Packard Company afgerond en start vandaag als marktleider in enterprisetechnologie. Bij aanvang heeft het bedrijf een jaarlijkse omzet van $53 miljard dollar, het meest uitgebreide productportfolio in de branche en een unieke visie op de toekomst van technologie en de voordelen voor enterpriseklanten. Vertegenwoordigers van Hewlett Packard Enterprise, inclusief CEO Meg Whitman, partners en klanten, komen daarom bijeen om de openingsbel te luiden op de New York Stock Exchange (NYSE). Op de beurs start het bedrijf onder de naam HPE.

“De winnaars in de hedendaagse markt zijn zij die de kracht van technologie benutten om het effect van ideeën te versterken. Het nieuwe Hewlett Packard Enterprise is gebouwd om de reis hiernaartoe te versnellen voor klanten”, aldus Whitman. “Hewlett Packard Enterprise heeft de visie, de financiële bronnen en de flexibiliteit om klanten te laten winnen en daarnaast groei en langetermijnwaarde te genereren voor de aandeelhouders.”

Technologie transformeert bedrijven en hele branches in een ongekend tempo. In deze dynamische marktomgeving steunt Hewlett Packard Enterprise op zijn rijke, innovatieve verleden en leidende posities in infrastructuur, services, software en financiële diensten. Hewlett Packard Enterprise biedt essentiële technologieoplossingen zodat klanten hun traditionele IT kunnen optimaliseren. Aansluitend op hun behoeften helpt Hewlett Packard Enterprise bij het bouwen van een veilige, cloudtoegankelijke en mobiele toekomst. Het bedrijf focust zich op vier sleutelgebieden die fundamenteel zijn om bedrijven te transformeren en te helpen aan toekomstige groei. Dit vertegenwoordigt een geschatte totale markt (gebaseerd op data van derden) van meer dan 1 biljoen dollar.

• Transformeren naar een hybride infrastructuur door klanten te helpen bij het naadloos managen van informatie met behulp van traditionele IT én private, managed en publieke cloudomgevingen.
• Organisaties in staat stellen optimaal gebruik te maken van digitale informatie door inzichten te verkrijgen en die inzichten om te zetten in zakelijk voordeel
• Beschermen van de digitale enterprise en daarmee risico’s beheren, operaties monitoren, informatie en applicaties beschermen en operationele integriteit behouden.
• Vergroten van werkplekproductiviteit door de beste ervaringen voor werknemers, klanten en partners te creëren met behulp van mobiele- en netwerkoplossingen.

Bezoek de Hewlett Packard Enterprise Newsroom voor meer informatie. Kijk op www.eliasworldmedia.com/HewlettPackardEnterprise voor beeld- en persmateriaal.