Industry Wire

Hoeveel extra sitetraffic creëert een reclamespot bij GTST?

Rotterdam 24 september 2014, Bij veel adverteerders staat het meten van de effectiviteit van de crossmedia mix hoog op de agenda. Daar waar online media inmiddels goed meetbaar zijn, wordt steeds vaker betwijfeld wat de effectiviteit van offline media dan is. Met de introductie van Sensor Channel Analytics, biedt Stroom haar klanten direct inzicht in de effecten van zowel offline als online reclamecampagnes op hun sitetraffic en merk- & reclamebekendheid.

WAT IS DE CPC VAN TV?

Dankzij een koppeling tussen de Google Analytics data enerzijds en de media data anderzijds worden de campagne effecten op uurbasis in het Sensor dashboard in kaart gebracht.  Tevens is hier te zien hoe de merk- en reclamebekendheid zich ontwikkelt. Door binnen Sensor alle campagnes te rapporteren op basis van bruto contacten kan er bovendien een vergelijk worden gemaakt tussen radio, TV en online media.

“Voor veel adverteerders is extra site traffic een belangrijke indicator van het succes van hun campagne. Daarbij is het vaak een doorn in het oog dat de effecten van offline media zo moeilijk meetbaar zijn. Als men extra traffic meet, dan  is het vervolgens ook nog lastig om te bepalen welke kanalen hier in welke mate aan hebben bijgedragen. Met Sensor bieden we hier een antwoord op en kunnen we nu dus ook de CPC van TV vergelijken met bijvoorbeeld online display ”, aldus Remco de Stigter, Research Director bij Stroom.

INZOOMEN OP SPOTNIVEAU

De data in Sensor zijn verbonden met de gerealiseerde kijk- en luisterdata. Online uitingen krijgen een extra tag. Op deze wijze kunnen er bijvoorbeeld analyses gemaakt worden naar het verschil in campagne effect tussen o.a. uitingen, formaten, zenders, sites, dagen, programma’s, plaatsingen en tijdstippen.

In de ontwikkeling van Sensor hebben diverse klanten van Stroom geparticipeerd. Vooralsnog richt Sensor zich tot het meten van RTV en online campagnes omdat deze media op uurbasis gemeten kunnen worden. In de nabije toekomst zullen adverteerders ook hun eigen data in Sensor integreren.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht