Industry Wire

Geplaatst door Homerun

Homerun introduceert zelflerende salestool voor mkb

Haarlem, 20 oktober 2015 – Start-up Homerun introduceert een zelflerende salestool, die salesteams in staat stelt betere prestaties te behalen. De tool richt zich op mkb-bedrijven en is volledig gebouwd vanuit de wens van de gebruikers. Dat betekent dat ze in het online toegankelijke Homerun eenvoudig contactpersonen, gesprekken en trajecten bijhouden. Uniek is dat de tool zelflerend is. Oftewel: op termijn functioneert Homerun als salescoach, die proactief feedback geeft over de beste keuzes op elk moment. Daarnaast zijn er spelelementen ingebouwd die gebruikers continu motiveren hun salestargets te behalen.

Homerun is een nieuw soort software, die is gebouwd vanuit de gedachte dat het sales moet verbeteren en vooral niet vertragen. De uitgangspunten: eenvoudig, smart, zelflerend en gamified. Speciaal ingebouwde algoritmes zorgen ervoor dat de gebruiker altijd ziet wat op dat moment de beste keus is. Homerun geeft ook inhoudelijke feedback op basis van de ingevoerde data. Werken salesgesprekken bijvoorbeeld beter in de ochtend dan in de middag? Of is het derde of vierde gesprek in het traject het beste moment om een deal af te ronden? Daarnaast zorgen spelelementen – denk aan targetbalken die aangeven hoeveel er binnen een bepaalde periode nog binnengehaald moet worden – voor extra motivatie en betere resultaten; persoonlijk en met het team.

Zo efficiënt mogelijk doelen bereiken

“Homerun is gebouwd vanuit de gedachte dat bestaande salestools vaak een te grote investering vergen voor mkb-bedrijven. Uit eigen ervaring weten we dat het bovendien veel tijd kost om ze continu bij te werken, vaak met allerlei informatie die veel relevanter is voor het management dan voor de verkoper zelf. Deze tijd steek je liever in het sluiten van een verkoopdeal dan in het eindeloos bijwerken van een Excel-bestand”, zegt Tim van Pappelendam, mede-oprichter van Homerun. “Aangezien Homerun echt een sales improvement-tool is, hebben we in de naam gekozen voor een sportterm. Net als in een wedstrijd gaat het om presteren en zo efficiënt mogelijk het doel bereiken. De ingebouwde algoritmes bieden direct inzicht in de meest veelbelovende acties. In de toekomst bouwen we deze kunstmatige intelligentie nog verder uit, waardoor we nog meer functioneren als een salescoach.”

Homerun is beschikbaar op www.homerun.io. Aanmelden is zeer eenvoudig – gebruikers kunnen binnen enkele minuten aan de slag, bijvoorbeeld met het importeren van een bestaande database. Een Homerun-licentie is verkrijgbaar voor 10 euro per gebruiker per maand, inclusief live ondersteuning tijdens kantooruren (GMT+1) via een chatfunctie in de tool. Eerst uitproberen kan ook: meld je daarvoor aan voor de volledige versie die je dertig dagen kosteloos kunt uitproberen. Meer informatie is te vinden op www.homerun.io.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht