Geplaatst door Houthoff Buruma

Houthoff Buruma zoekt veelbelovende technology start-ups

Het HB Incubatorprogramma maakt juridisch advies op topniveau bereikbaar voor start-ups

Houthoff Buruma zoekt voor de vierde keer naar veelbelovende start-ups voor haar incubatorprogramma. Met dit programma bieden we start-ups gedurende twee jaar juridisch advies op topniveau tegen een bijzonder tarief. Start-ups kunnen hiermee de juridische aspecten van hun onderneming verder professionaliseren en de waarde van hun onderneming vergroten. Voor deze nieuwe editie van de HB Incubator zijn we op zoek naar start-ups in de technology sector.

Wil je als start-up écht succesvol worden, dan moeten ook de juridische zaken goed zijn geregeld. Je hebt bijvoorbeeld een duidelijke aandeelhoudersovereenkomst nodig of solide contracten voor medewerkers. Alleen dan word je interessant voor kapitaalkrachtige investeerders. Hoewel we merken dat de meeste start-ups zich dit wel realiseren, weten we ook dat er vaak geen geld voor is en de aandacht uitgaat naar andere zaken.

Het HB Incubatorprogramma
Met het HB Incubatorprogramma van Houthoff Buruma kunnen start-ups gedurende twee jaar tegen het bijzondere tarief van €50,- per uur juridische ondersteuning op topniveau krijgen, met een maximum van 200 uur. Een team van jonge talentvolle advocaten ondersteunt de start-ups en adviseert hen over alle juridische aspecten die nodig zijn om uit te groeien tot een succesvolle onderneming, zoals bedrijfsstructuur, financiering, commerciële contracten, personeel, intellectueel eigendom en belastingen. Houthoff Buruma heeft bij eerdere edities van de HB Incubator onder andere de volgende start-ups succesvol ondersteund: Barqo, Nerdalize, Innofuse, Poopy Cat en Bird Control Group.

Steinar Henskens, oprichter van Bird Control Group:
“Het HB Incubator programma heeft Bird Control Group ondersteund in de transformatie van start-up naar scale-up. De advocaten hebben ons uitgedaagd op het hoogste niveau voor een start-up prijs. Ik kan de HB Incubator van harte aanbevelen aan andere start-ups”.

Aanmelden
Geïnteresseerde start-ups kunnen zich tot 17 juni 2016 aanmelden voor het HB Incubatorprogramma 2016 – 2018 via https://www.hbincubator.com/join-us/. Om in aanmerking te komen voor deelname aan de selectiedag op 27 juni a.s., dient een start-up in ieder geval aan de volgende criteria te voldoen:
De start-up:
• is actief op het gebied van technologie;
• beschikt over een business plan, investor deck of vergelijkbaar document;
• heeft laagdrempelige financiering ontvangen (bijvoorbeeld van familie, vrienden, bank of universiteit);
• is geregistreerd bij de Nederlandse Kamer van Koophandel;
• heeft aantoonbare behoefte aan juridische ondersteuning.
Tijdens de selectiedag selecteren we samen met een jury, die onder leiding staat van Janneke Niessen (oprichter van en Chief Innovation Officer bij Improve Digital) op basis van pitches door de kandidaten de zes start-ups die aan deze editie van het HB Incubatorprogramma mee mogen doen.

Over Houthoff Buruma
Houthoff Buruma is een onafhankelijk kantoor dat met ruim 250 advocaten, notarissen en belastingadviseurs wereldwijd juridische adviezen op topniveau biedt. Met kantoren in Amsterdam, Rotterdam, Brussel, Londen en New York adviseert Houthoff Buruma een uitgebreid internationaal cliëntenbestand. Hierbij ligt de focus op Mergers & Acquistions, Financial Markets, Dispute Resolution en Corporate Regulatory. Houthoff Buruma is het enige advocatenkantoor in Nederland dat lid is van het internationale Lex Mundi netwerk. Houthoff Buruma werd in 2014 door The Lawyer voor de tweede keer bekroond met de Law Firm of the Year Benelux Award.