Geplaatst door Whizpr

HTC Vive kondigt Vive Sync Enterprise VR-samenwerking aan

San Francisco – HTC Vive™ heeft vandaag Vive Sync aangekondigd, een virtual reality (VR) samenwerkings- en vergadertoepassing die speciaal voor de enterprise is gebouwd. De eenvoudig te openen en veilige Vive Sync is gebouwd voor het hele Vive-ecosysteem en is daardoor compatibel met de Vive, Vive Pro en Vive Focus. Met de ontwikkeling van deze samenwerkingstool voor ondernemingen blijft HTC Vive zich inzetten voor hoogwaardige VR-hardware en -software voor bedrijven van elke omvang. 2 Bears Studio, het interne ontwikkelingsteam van HTC Vive, zal beginnen met het selecteren van pilotpartners om, vanaf december, Vive Sync te integreren in hun ondernemingen.

Vive Sync is een intuïtieve VR-samenwerkingstool waarmee interne teams elkaar kunnen ontmoeten in een virtuele gedeelde ruimte, waardoor de communicatie en productiviteit van organisaties wordt verbeterd. Met ondersteuning voor maximaal twintig werknemers tegelijkertijd kunnen teams van over de hele wereld elkaar ontmoeten in een virtuele gedeelde ruimte. Tevens kunnen deelnemers eenvoudig content direct van hun server delen, zoals video’s, presentaties en 2D- en 3D-items. Daarnaast kunnen ze discussies voeren en real-time beslissingen nemen.

“Met onze kantoren in verschillende werelddelen, hebben we Vive Sync gebouwd als interne oplossing voor de vele pijnpunten in de combinatie tussen werken op afstand en samenwerking”, aldus David Sapienza, Executive Director van 2 Bears Studio. “Wat voor ons het belangrijkst was en wat Vive Sync onderscheidt van andere oplossingen, is de aanhoudende nadruk op veiligheid en gebruiksgemak voor de volledige toepassing.”

Vive Sync kan naadloos worden geïntegreerd in de eigen infrastructuur van een bedrijf, waardoor een custom en veilig platform wordt gewaarborgd. Organisaties die volledige controle over hun beveiliging kunnen uitoefenen, kunnen vertrouwelijke en gevoelige materialen vrij met hun collega’s delen. Bovendien kunnen gebruikers, dankzij de integratie met Outlook Office 365, gemakkelijk Vive Sync vergaderingen opzetten via hun e-mail terwijl het QR-codesysteem inspeelt op de frontcamera’s van de Vive om op een eenvoudige manier aanwezig te zijn op verschillende vergaderlocaties.

Aanvullende informatie over prijzen zal op een later tijdstip worden vrijgegeven. Ga voor meer informatie over Vive voor enterprise naar: https://enterprise.vive.com.

#####
Over HTC Vive
Vive is het eerste virtual-realityplatform in zijn soort, dat is gebouwd en geoptimaliseerd om VR in een huiskamersetting te ervaren. De interacties voelen levensecht aan. Vive lost haar beloftes van geavanceerde technologie en de beste content ruimschoots in. Vive heeft online het sterkste ecosysteem voor VR-hardware en -software, waardoor zowel consumenten als ontwikkelaars en ondernemingen van VR gebruik kunnen maken. Het Vive-ecosysteem is opgetrokken rond de beste VR-hardware. Het wordt ondersteund door Vive X, een accelerator voor start-ups op het gebied van VR-hardware en gerelateerde technologie; door Viveport, het wereldwijde platform en de appstore voor virtual reality; en door Vive Studios, dat de content voor de games en apps maakt. Voor meer informatie over Vive, bezoek www.vive.com.