Industry Wire

Geplaatst door IAB

IAB Nederland publiceert Data-IN-framework

Amsterdam, 7 juli 2020 – De Taskforce Data & Techniek van IAB Nederland publiceert vandaag het eerste Data-IN-framework op de Nederlandse markt. Met het framework, inclusief bijbehorend Data-Maturity-model, wil de taskforce marketing- en communicatieprofessionals een basis geven waarmee zij stapsgewijs de toepassing van data binnen hun organisatie kunnen professionaliseren. Het framework is vanaf vandaag te downloaden op de website van IAB Nederland.

Onwetendheid in de markt
Dat er in de markt behoefte is aan een dergelijk framework blijkt wel uit de vele verzoeken die de taskforce in de afgelopen maanden ontving. Jhon van der Ceelen, voorzitter van de Taskforce Data & Techniek: “Steeds vaker werden we vanuit de markt benaderd met de vraag of we konden helpen bij het samenstellen van de ideale data journey. Er wordt veel gesproken over data, maar in de praktijk zien we organisaties stoeien om het proces eromheen goed in te richten en daarmee succes te borgen. Dat heeft deels te maken met onwetendheid en (te) veel focus op technologie, maar zeker ook met de wens om zo snel mogelijk met de data aan de slag te gaan. Te snel. In dit framework kunnen via een stappenmodel alle elementen worden doorlopen, van de organisatie-inrichting tot collectie en harmonisatie en van analyse tot en met segmentatie en activatie, en daarmee bieden we een basis waarmee iedereen stapsgewijs de toepassing van data binnen de organisatie kan professionaliseren.”

Belangrijk houvast
Wendy Pouw, directeur IAB Nederland: “Ongemerkt verzamel je als bedrijf veel data: van bezoekers van je website en verkooptransacties tot metingen van sensoren of dataloggers. Hierdoor komt steeds meer data beschikbaar. Het goed organiseren van de juiste data is essentieel om de slag te kunnen maken naar het destilleren van inzichten die aan de basis van beslissingen moeten liggen. Ik ben blij dat dit framework houvast geeft aan degenen die op structurele en professionele wijze met data aan de slag gaan.

Over IAB Nederland

IAB Nederland is dé onafhankelijke branchevereniging voor digital advertising en marketinginnovatie. Aan de ruim 200 adverteerders, mediabureaus, publishers, technologieleveranciers en creatieve bureaus die bij ons zijn aangesloten, bieden wij inzicht, kennis en een netwerk. Dit doen we door samen met hen ontwikkelingen en trends in de markt te duiden en waar mogelijk standaardisering, wetgeving en (zelf)regulering mede te bepalen of te beïnvloeden. Meer informatie: http://www.iab.nl/.

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht