IDC: Schiphol Telematics realiseert met Avanade als managed services partner een besparing van 2,53 miljoen euro per jaar

Almere, 26 maart 2015 – Schiphol Telematics, de onafhankelijke telecomoperator voor bedrijven op en rond luchthaven Schiphol, bespaarde na de aanstelling van Avanade als hun managed services partner in 2012 maar liefst 2,53 miljoen euro per jaar in vergelijking met hun vorige partner. Dit blijkt uit een analyse van onderzoeksbureau IDC.
Dit resulteerde in een ROI van 142 procent waarmee binnen zeven maanden de investering al was terugbetaald.
Op een plek waar de bedrijvigheid zo geconcentreerd is als op luchthaven Schiphol, ligt er veel druk op het communicatienetwerk. Een aantal kritische ondersteunende functies van de luchthaven zijn aangewezen op de diensten van Schiphol Telematics, waaronder betaaldiensten, airport operations en bagageafhandelingssystemen.
image002.jpg
Ondanks dat Schiphol Telematics een uitgebreid klantenbestand heeft, zijn er bij Schiphol Telematics slechts rond de honderd medewerkers werkzaam. Kostenbesparing en flexibiliteit staan daarom hoog in het vaandel. De organisatie heeft geen eigen IT-afdeling en besteedt alle IT-activiteiten uit aan partners. Schiphol Telematics zocht een flexibele partner met kennis van hun bestaande Microsoft-applicaties, zoals SharePoint en Microsoft SQL servers. Avanade werd gekozen vanwege hun vaardigheden, beschikbare middelen en technologie.
“Door incidentbeheer operations efficiënter in te richten, kan Schiphol Telematics 15 tot 20 procent meer tickets afhandelen. Alle efficiëntieslagen die we hebben gemaakt resulteren in besparingen van gemiddeld meer dan 100.000 euro per jaar. In totaal resulteert een verhoging in ‘productiviteit van IT-medewerkers’ (914.500 euro), ‘zakelijke productiviteit’ (912.300 euro) en ‘verlagen van kosten voor infrastructuur’ (702.300 euro) in besparingen van 2,53 miljoen euro per jaar”, zegt Michel Deen, Delivery Manager van Avanade.
“We zijn erg onder de indruk van Avanade’s flexibiliteit, kennis en toewijding. Sinds de start van onze samenwerking in 2012 zijn de kosten verlaagd en is de kwaliteit sterk omhoog gegaan”, zegt Edwin Meijer, MT-lid van Schiphol Telematics.
Belangrijkste resultaten uit de analyse van IDC:
· Return on Investment (ROI) van 142%
· Terugverdientijd van 6,4 maanden
· Verwachte besparing van 8,99 miljoen euro in vijf jaar
· 2,53 miljoen euro besparing per jaar in vergelijking met Schiphol Telematics’ vorige Managed Services partner
De uitgebreide rapportage van IDC is hier beschikbaar.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.