Infor komt met productsuite voor nutsbedrijven

Barneveld, 16 april 2015 – Infor, een leverancier van bedrijfssoftware, introduceert versie 8.4 van de Infor Public Sector Suite (IPS). Deze nieuwe versie van de IPS Suite, voorheen bekend als Hansen, biedt betere samenwerkingsmogelijkheden en gebruikersfunctionaliteiten, waardoor efficiencyslagen mogelijk zijn. Daarnaast is de innovatieve gebruikersinterface verbeterd, is er gewerkt aan de mogelijkheden op het gebied van asset management, heeft het GIS (geografische informatiesystemen) nieuwe functionaliteiten en is er een Dynamic Portal ontwikkeld. Alle aanpassingen zijn gebaseerd op feedback van klanten uit de publieke sector, zodat er optimaal voldaan wordt aan hun behoeften.

De belangrijkste verbeteringen zijn:

·         Een innovatieve gebruikersinterface – IPS 8.4 biedt gebruikers een moderne interface die met behulp van de standaard HTML5 controle set is gebouwd. Deze nieuwe gebruikersinterface is door Infor’s interne creatieve ontwerpbureau Hook & Loop ontwikkeld. In voorgaande versies van IPS en Hansen moesten gebruikers Internet Explorer gebruiken, maar versie 8.4 ondersteunt ook andere browsers, zoals Google Chrome, Firefox en Safari. Daarnaast beschikken alle grids over een filter row.

·         Verbeterde Asset Valuation Tracking – IPS 8.4 omvat asset management-tools voor het opslaan en bekijken van asset valuation movement-data. Door deze data te volgen, kunnen gebruikers de waarde van hun assets over een langere periode analyseren. Hierdoor kunnen ze beter anticiperen op verlies of toename van de waarde van activa. De suite is ook uitgerust met een asset movement-rapport dat verrassende inzichten kan bieden in de business. Gebruikers kunnen zodoende snel activawaarderingen opzoeken en beschikken over een gedetailleerde inzicht bijvoorbeeld in het gebruik van assets door een afdeling.

·         Meer mobiliteit – Het mobiliteitsaspect van IPS 8.4 is opnieuw vormgegeven om beter te voldoen aan de behoeften van de eindgebruiker. De Infor Field Inspector mobiele app is uitgebreid met Customer Service– en Work Management-functionaliteit. Dit geeft gebruikers toegang tot de mobiele app waar ze via diverse zoekopdrachten service-aanvragen en werkorders op kunnen zoeken, dossiers op de kaart kunnen zien en details van individuele dossiers in InfoViewers kunnen bekijken. De app bevat bovendien nieuwe tools voor het opzoeken van adressen, assets en contacten.

·         Annotatieve GIS-functionaliteit – Het GIS (geografisch informatiesysteem) component van IPS 8.4 is voor veel publieke organisaties een belangrijk onderdeel. In de nieuwe versie kunnen ook notaties gemaakt worden, zodat gebruikers zelf tekeningen en opmerkingen aan de kaart kunnen toevoegen. Deze annotaties kunnen bovendien gekoppeld worden aan dossiers in andere Infor Public Sector-applicaties, zoals een inspectie of CDR (community development & regulation) modules.

·         Device-Responsive Dynamic Portal – Het nieuwe responsieve design van de Dynamic Portal verbetert de weergave op diverse apparaten, waaronder pc’s, laptops, tablets en smartphones. Daarnaast detecteert de site de weergavegrootte van het gebruikte apparaat en kunnen de nodige aanpassingen worden aangebracht zodat de informatie op een gebruiksvriendelijke manier wordt getoond.

Sierra-Cedar quote
“We zijn verheugd Infor te helpen met het maken van flexibel in te richten applicaties die voldoen aan de specifieke behoeften van de publieke sector. De nieuwste IPS-versie biedt overheidsorganisaties en lokale instanties de tools die ze nodig hebben. Ze kunnen zo op efficiënte wijze opereren en hun burgers bedienen,” aldus Juan Ortiz, Director, State and Local Government Solutions voor Sierra-Cedar. “De samenwerking met Infor is een toonbeeld van ons wederzijds streven om geavanceerde tools te bieden die klanten een goede return on investment bieden.”

Infor quote
“Er is steeds minder budget beschikbaar voor resources in de publieke sector en organisaties vertrouwen daarom op nieuwe technologieën om onder andere de efficiëntie te verbeteren,” zegt Kevin Curry, senior vice president bij Infor. “Infor IPS 8.4 helpt deze organisaties de productiviteit van dagelijkse taken, zoals het beheren van service-aanvragen, te verhogen. Infor Public Sector biedt niet alleen voor elke opdracht de juiste tools, maar het fungeert ook als katalysator voor betere samenwerking tussen de afdelingen en instanties.”