Geplaatst door Ingenico ePayments

Ingenico ePayments kondigt volledige PSD2-compatibele betaaloplossing aan voor marktplaatsen

Amsterdam, 26 juni 2017 – Ingenico ePayments, de divisie van Ingenico Group voor online en mobiele verkoop, heeft vandaag een nieuwe betaaloplossing aangekondigd die speciaal ontworpen is voor aanbieders van online markplaatsen. De oplossing is gebaseerd op het Full Service betalingsplatform van Ingenico en biedt marktplaatsen de flexibiliteit en de PSD2 compliance die zij nodig hebben om zich internationaal te ontwikkelen en te groeien. De betaaloplossing van Ingenico voor marktplaatsen maakt gebruik van API calls om te communiceren met het betalingsplatform van Ingenico, waarmee aanbieders van marktplaatsen flexibiliteit en controle krijgen over cruciale  functionaliteiten, zoals het managen van commissies en betalingen.

Online marktplaatsen zijn in 2020 naar verwachting goed voor zo’n 40% van de wereldwijde online retailmarkt, blijkt uit onderzoek van het eCommerce Foundation en Nyenrode Business University. Als gevolg van de toenemende invloed van marktplaatsen, zijn de PSD richtlijnen voor betaaldiensten in 2015 uitgebreid. Bepaalde vrijstellingen, die online markplaatsen in staat stelden om te opereren zonder regulering of toezicht, zijn verwijderd. PSD2 wordt naar verwachting van kracht in 2018, wat inhoudt dat online markplaats aanbieders die aan Europese klanten verkopen, zelf gereguleerde en gecontroleerde (en bevoegde) betaaldienst providers moeten worden, of op zoek moeten gaan naar reglementaire ondersteuning van een bevoegde partner als Ingenico ePayments.

De nieuwe betaaloplossing van Ingenico voor marktplaatsen is een schaalbare, veilige en volledig PSD2-compatibele oplossing. Het helpt online marktplaatsen buiten hun grenzen te groeien en vereenvoudigt het transactieproces voor zowel de kopers als verkopers. Met het Full Service model van Ingenico kan de organisatie alle betalingen verzamelen namens de aanbieder van de marktplaats. In dit model wordt de aanbieder van de marktplaats een vertegenwoordiger van Ingenico, waardoor de noodzaak verdwijnt om de organisatiestructuur aan te passen en zelf een bevoegde betaaldienst te worden. De nieuwe oplossing neemt ook alle KYC voorschriften voor haar rekening, inclusief identificatie en validatie van verkopers voorafgaand aan transacties, in volledige overeenstemming met de vereiste legitimatie verplichtingen. Bijkomende voordelen zijn de vlotte instapmogelijkheden voor nieuwe verkopers op het platform, multi-seller basket en commissie management.

Aanbieders van marktplaatsen kunnen de Ingenico API kiezen, als zij een implementatie op maat van de marktplaats oplossing willen, of ze kunnen een specifieke aansluiting gebruiken en kiezen voor een van de toonaangevende middleware platformen voor marktplaatsen, zoals Mirakl of Izberg.

“Met de ontwikkeling van online retail, zien we steeds vaker dat het marktplaatsmodel groei in de sector stimuleert. Maar om die groei te behouden, met name in de EU, zullen marktplaatsen zich nog verder moeten ontwikkelen om volledig compatibel te worden met de PSD2 richtlijn,” zegt Ludovic Houri, Vice President, Product bij Ingenico ePayments. “Onze nieuwe marktplaats oplossing zorgt er niet alleen voor dat de last van PSD2 niet op de schouders komt te liggen van de aanbieders, maar biedt tevens een aantal functies en voordelen waarmee marktplaatsen hun efficiëntie kunnen verhogen, de complexiteit verlagen en de internationale groei kunnen doorzetten.

* Ingenico Financial Solutions SA, onderdeel van Ingenico ePayments, is een geautoriseerd betalingsdienstaanbieder

Over Ingenico ePayments

Ingenico ePayments is de online en mobiele afdeling van Ingenico Group. De organisatie verbindt verkopers en consumenten en stelt bedrijven overal in staat hedendaagse grenzen te verleggen en de toekomst van wereldwijde commercie te creëren. Ingenico Group zet zich als marktleider sinds 1994 in voor vooruitgang op alle kanalen. Ingenico ePayments is de betrouwbare partner van meer dan 65.000 kleine en grote handelaren die op ons rekenen om betalingen voor hun klanten eenvoudig en veilig te maken. Met geavanceerde data-analytics, fraudebeheer oplossingen en grensoverschrijdende expertise helpt het bedrijf verkopers hun zaken te optimaliseren en uit te breiden naar nieuwe markten over de hele wereld. Meer informatie is te vinden op www.ingenico.com/epayments en volg Ingenico ePayments op Twitter en LinkedIn.