Industry Wire

Geplaatst door Ingenico ePayments

Ingenico Group investeert in Joinedapp, een start-up uit Californië, om de toekomst van conversational commerce vorm te geven

Amsterdam, 28 juni 2017 – Ingenico Group, wereldwijd marktleider in probleemloos betalen, heeft vandaag de investering bekendgemaakt in Joinedapp, een start-up gevestigd in Palo Alto, Californië. De e-commerce oplossingen van Joinedapp zorgen ervoor dat consumenten hun favoriete messaging apps kunnen gebruiken bij de communicatie met merken en retailers. Joinedapp’s chatbottechnologie biedt zowel multinationals als MKB bedrijven een schaalbare oplossing om via social messaging in contact te komen met hun publiek, deze contacten te onderhouden en te gelde te maken.

Met meer dan 3 miljard gebruikers zijn messaging apps sociale netwerken voorbijgestreefd als dominant mobiel platform. Nu email en social media marketingkanalen volwassen zijn geworden, worden chatbots beschouwd als de volgende stap in e-commerce verkopen en distributie. Waar chatbots tot nu toe beperkt werden ingezet bij bepaalde klantenservicediensten, maakt de AI van Joinedapp een frictieloze totaaloplossing mogelijk, beter bekend als conversational commerce,– consumenten voelen zich verbonden, zoeken en betalen –  en dat alles binnen een messaging app. Veel van ’s werelds grootste retailers geven voorrang aan het gebruik van chatbots in hun e-commerce strategie om de omzet te laten groeien.

“Conversational commerce is onderdeel van de innovatie strategie van de Ingenico Group voor de komende jaren”, zegt Michel Léger, EVP Innovation bij Ingenico Group. “Door het rechtstreeks opnemen van betalingen in bots, kunnen handelaren conversie killers verwijderen uit het aankoopproces en op die wijze een frictieloze klantervaring mogelijk maken. We zijn er ook van overtuigd dat het platform-neutrale kanaal van Joinedapp een onderscheidende factor is in de markt, met een hoog potentieel voor handelaren.”

Toen Ingenico Group en Joinedapp elkaar een paar maanden geleden ontmoetten, waren beide bezig met onderzoek naar de toepassing van artificial intelligence om de verkoopconversie te verhogen. Door te erkennen dat een frictieloze betaalervaring met meerdere messaging platformen kan leiden tot hogere conversie en verkoopresultaten, besloten de twee partijen snel tot een partnerschap te komen om een volledig geïntegreerde betaaloplossing te ontwikkelen. Ingebed in messaging bots, zorgt deze oplossing voor een balans in de Ingenico ePayments Connect technologie en haar volledige portfolio van internationale en alternatieve betaalmethoden. Het voorkomt de noodzaak voor klanten om de messaging app te verlaten om een aankoop te voltooien. Aangezien de oplossing werkt met alle belangrijke messaging apps – waaronder Facebook Messenger, Line, Telegram, Kik, Skype, Slack en WeChat – kunnen handelaren eenmalig hun eigen messagingbot creëren en deze inzetten in alle netwerken.

Arash Hassibi, CEO & Founder van Joinedapp, merkt op: “We geven de grootste retailers en merken wereldwijd de mogelijkheid om in contact te komen met klanten en deze te behouden en binnen te halen via de meest populaire messaging platformen overal ter wereld. Het partnerschap met de Ingenico Group maakt het voor ons mogelijk om onze unieke waarde te versterken en nieuwe toepassingen te ontwikkelen voor meer verticale markten.”

Door te investeren in Joinedapp wordt ondersteuning geboden aan de potentiële groei van de onderneming. Ingenico neemt zich voor om het partnerschap te intensiveren en daarmee de research en gezamenlijke projecten te versnellen.

 

Over Ingenico Group
Ingenico Group is wereldleider op het gebied van juiste, veilige, slimme en probleemloze betaaloplossingen voor elk kanaal: in de fysieke winkel, online en mobiel. Ingenico Group biedt verkopers een uitgebreid en innovatief pakket diensten en oplossingen, die een eind maken aan de complexiteit van betalingen. Hierdoor kunnen consumenten snel, probleemloos en veilig aankopen doen, ongeacht het verkoopkanaal of de betaalmethode. Ingenico Group bestaat uit drie divisies: Ingenico Smart Terminals, Ingenico Payment Services en Ingenico ePayments. Met een uitgebreid assortiment van slimme terminals, betaaldiensten en mobiele oplossingen faciliteert Ingenico de acceptatie van betalingen van verkopers, zowel in de fysieke winkel als online.

Over Joinedapp
Joinedapp maakt e-commerce mogelijk binnen messaging apps, de grootste onaangeboorde sales en marketing distributie kanalen wereldwijd met meer dan 3 miljard actieve gebruikers. Het self-service platform van Joinedapp biedt merken en handelaren wereldwijd de mogelijkheid om een publiek op te bouwen, te onderhouden en over te halen via het messaging landschap met behulp van een uitgebreid portfolio van dialogen, integraties, betaalproducten en analyse diensten. Opgericht door Stanford academici, is Joinedapp ook geïntegreerd in de Stanford start-up aanjager StartX. Kijk voor meer informatie op www.joinedapp.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht