Geplaatst door Orderchamp

Inkoopplatform Orderchamp lanceert Eten & Drinken categorie

Amsterdam, 15 maart 2021 – Vandaag opent digitaal inkoopplatform Orderchamp een nieuwe hoofdcategorie: Eten & Drinken. De categorie bevat meer dan 150 toonaangevende merken die voldoen aan de groeiende vraag van retailers naar deze producten. De 25.000 retailers op Orderchamp krijgen vanaf nu toegang tot een uitgebreid, nieuw en duurzaam assortiment van meer dan 10.000 unieke producten bestaande uit delicatessen, dranken, koffie en thee.

Onder de 150 merken vallen onder andere Snippers, Kiss the Hippo Coffee, Zero Percent, Neolea, CHOCO DEALER en The High Five Company. De lancering van deze categorie komt voort uit de toenemende interesse van o.a. concept stores, kookwinkels, cadeau boetieks en delicatessenzaken, zowel fysiek als online, naar deze producten, die het goed doen als kado of in huis.

Joost Brugmans, CEO en mede-oprichter van Orderchamp: “De specialty food trend zet stevig door! Onze retailers vragen ons meer en meer naar kwalitatieve en bijzondere delicatessen zoals chocolade, smeersels, honing en kruiden. Maar ook non-alcoholische dranken zijn erg in trek. Daarnaast stijgt de vraag naar duurzame koffie en organische thee elke maand. Met de lancering bieden we online en fysieke winkeliers een gebalanceerd en uniek merkaanbod, maar dit is slechts het begin. Ik verwacht dat we voor het einde van het jaar meer dan 500 merken in deze categorie zullen voeren.”

Over Orderchamp
Orderchamp is een inkoopplatform waar inspirerende merken en retailers samenkomen. Sinds de officiële lancering in september 2019 heeft het platform meer dan 25.000 retailers en 1.500 merken aangesloten binnen de categorieën Home & Living, Mode Accessoires, Sieraden, Beauty & Health, Stationery, Kids & Baby en Koken & Tafelen.

Orderchamp is in 2019 opgericht door Joost Brugmans (CEO), Max Verduyn (CFO / COO) en Menno Wolvers (Head of Engineering) samen met investeerders Ruud Stelder en Dennis Cuijpers. Naast Nederland en Duitsland is het platform ook beschikbaar in Frankrijk, België, Oostenrijk, Spanje en Luxemburg. Tot de investeerders van het bedrijf behoren ook henQ, Stefan van den Berg (voormalig CEO AfterPay) en Thomas Plantenga (CEO Vinted / Kleiderkreisel).