Geplaatst door Mobility Lab

Inschrijvingen Mobility Lab sluiten 28 februari

ROTTERDAM/DEN BOSCH –  Ondernemers met een vernieuwend mobiliteitsconcept en launching customers kunnen zich nog tot en met 28 februari inschrijven voor dit succesvolle startup-programma. Vierentwintig startups hebben zich al gemeld. En er zijn maar liefst drie뮤ertig launching customers die graag met een startup binnen hun bedrijf, organisatie of gemeente aan de slag gaan. Bekende eerdere deelnemers waren Felyx, Amber en Juuve.

Het concept van Mobility Lab
Mobility Lab begeleidt startups in een programma van negen maanden, met als doel om tot een pilot te komen bij een aansprekende eerste klant. Zo kan de ondernemer het concept in de praktijk bewijzen, zodat deze klaar is om op te schalen en impact kan maken. De pilots vinden plaats in de regio’s Rotterdam, Noord – Brabant en Limburg. Startups krijgen negen maanden ondersteuning op allerlei fronten en dat moet vervolgens leiden tot een pilot. Tot de ondersteuning behoort advies op juridisch en financieel gebied, maar ook op het gebied van PR, marketing en communicatie. In het programma zijn diverse netwerkmomenten ingebouwd, waarin de startups kennis kunnen maken met potentiele klanten en investeerders.

In aanmerking komen
Ondernemers moeten met hun startup ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel en Mobility Lab geeft de voorkeur aan teams van minstens twee personen. De startup moet zich richten op smart mobility, duurzaamheid, infrastructuur of logistiek. Daarnaast is er dit jaar speciale aandacht voor sociale inclusie, maar dat is geen vereiste voor deelname. Na een selectiedag worden er op 12 maart vijftien startups geselecteerd voor Mobility Lab 2020. Meer informatie en aanmelden is mogelijk via www.mobilitylab.nl.

Over Mobility Lab:
Mobility Lab is een initiatief van twee mobiliteitsprogramma’s: De Verkeersonderneming uit de regio Rotterdam en SmartwayZ.NL dat zich focust op Zuid-Nederland. Beide programma’s zijn samenwerkingsverbanden met diverse overheden als partners en richten zich op een betere bereikbaarheid van hun regio. Mobility Lab is opgericht in 2017.