Industry Wire

Geplaatst door Senzer

Intensieve samenwerking leidt tot nieuw ‘merk’ Senzer

Senzer, de naam van het nieuwe werkbedrijf voor de arbeidsmarktregio Helmond-De Peel, is een feit. Een fusie tussen de Atlant Groep, Werkgeversplein en Werkplein Regio Helmond. Wat eraan vooraf ging? Een half jaar van intensieve samenwerking tussen Sterk Reclamebureau en Senzer.
Het uitgangspunt
Bovengenoemde fusie is bijzonder en zelfs uniek in Nederland. Noem het een logisch gevolg van ambities, zonder dwang van gemeentes of de provincie. De wil om samen te werken leefde bij alle betrokken partijen. Het uitgangspunt? ‘Samen sta je sterk. Je kunt meer bereiken dan alleen. En dat is goed voor het arbeidsklimaat in de regio.’
De samenwerking
Het bijzondere van een merktraject zoals dat van Senzer, is dat alles nog bedacht en ontwikkeld moet worden. Sterk Reclamebureau ging het traject in fases aan en begon met het bedenken van een nieuwe naam. Het ontwikkelen van een nieuw logo en nieuwe huisstijl volgde snel daarop. Ralph Smits, art director bij Sterk: “Tijdens de presentatie aan het volledige management team (MT) werden direct spijkers met koppen geslagen. Tijdens stemrondes werden keuzes gemaakt en dat ging verrassend goed. Supertof om mee te maken.”
Positionering en campagne
Tot een nieuwe naam en huisstijl komen is één onderdeel, een merk daarna positioneren en een campagne opzetten is een heel ander verhaal. Volgens Sterk Reclamebureau kunnen die onderdelen niet zonder elkaar. Sterker nog, een volledig geïntegreerde communicatiestrategie werkt op lange termijn het beste. Vragen als ‘Hoe positioneren we Senzer in de markt?’ en ‘Via welke weg bereiken we de doelgroep(en)?’ worden beantwoord met praktische merksessies.
Nardi Beursgens, projectmanager/strateeg bij Sterk Reclamebureau: “Tijdens een van onze sessies met het MT is het uiteindelijk gekozen concept ontstaan. We hebben samen emotionele waardes gefilterd die de basis vormen van de campagne.” De koppeling van de woorden Kansen grijpen, lef tonen, talent zien en toekomst geven is het resultaat hiervan. “Ze geven lading aan het merk Senzer en zijn zeer activerend.”
De realisatie
Toen alle plannen waren gesmeed, kon Sterk Reclamebureau beginnen met de uitrol van alle middelen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar gelukkig werkt Sterk samen met specialisten die uitblinken in hun vakgebied. React Online uit Deurne, sinds jaar en dag partner van Sterk Reclamebureau, was verantwoordelijk voor het bouwen van de landingspage van de teasercampagne en de website senzer.nl. Fotograaf Jean-Pierre Jans maakte prachtige momentopnames van mensen in hun werkomgeving en Afdeling Online in Helmond verzorgde de volledige online campagne.
En dan hebben we het nog niet gehad over de branding: vlaggen, het wagenpark, logo’s op de gevels en een introductie-krant bijvoorbeeld. Op 1 oktober ging alles om, onder de regie van Pierre Heesakkers en met behulp van zijn netwerk, waarbij het drukwerk werd verzorgd door Weemen. Patrick van der Sommen, directeur bij Sterk Reclamebureau: “Bijgestaan door Gert Hakkens, via Sterk gedetacheerd bij Senzer, hebben we uit een open en onafhankelijk netwerk specialisten per onderdeel geselecteerd. Hierdoor konden en kunnen we op alle vlakken kwaliteit leveren, want het resultaat staat bij ons bovenaan. En op het resultaat voor Senzer zijn we bijzonder trots.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht