Investeren klantrelatie bezorgt verzekeraars trouwe fanbase

Barneveld, 18 mei 2016 – Technologische ontwikkelingen zorgen voor voortdurende veranderingen in de verzekeringsmarkt. Disruptie is het credo en om naast alle startups voort te blijven bestaan is het voor traditionele verzekeraars cruciaal om te investeren in een goede klantrelatie, die zowel sterk is op persoonlijk gebied als op digitaal vlak. Dit stelt CRM Partners, specialist op het gebied van Customer Engagement in de financiële sector, in haar nieuwste whitepaper ‘Het DNA van klantgerichte disruptors’.
Met deze investering in Customer Engagement kunnen verzekeraars een stevige, betekenisvolle en persoonlijke relatie opbouwen waardoor tevreden klanten, betrokken klanten worden die loyaal zijn en optreden als ambassadeur van de organisatie. In het whitepaper worden een aantal best practices van succesvolle disruptors, zoals Metrobank en USAA, Amerikaanse financieel dienstverlener, uiteengezet en krijgen verzekeraars handvatten hoe zij Customer Engagement goed kunnen vormgeven binnen de organisatie.
Disrupt or die
Startups schieten als paddenstoelen uit de grond en veranderen de regels van het spel in de financiële sector. Door continu te vernieuwen en mee te bewegen met de veranderende technologie en de klant volledig centraal te stellen, kunnen verzekeraars ervoor zorgen dat zij niet buitenspel komen te staan. Klassieke financiële spelers hebben het vermogen zich te onderscheiden als zij gebruikmaken van het kapitaal dat zij al in huis hebben: data en inhoudelijke marktkennis. Wanneer zij daarnaast blijven innoveren op het digitale vlak én de emotionele snaar bij de klant weten te raken, blijven zij top of mind en zullen zij niet ondersneeuwen door nieuwe toetreders tot de markt.
Aad Schulten, verantwoordelijk voor het FinanceLab bij CRM Partners: “We zien nog te vaak dat verzekeraars vasthouden aan oude technieken en processen. Nu is het moment om daar verandering in te brengen en volledig de focus te leggen op de klantbehoeften. Dit vergt een hervorming van de klantrelatie op digitaal en menselijk vlak. Alleen door het breed uitdragen van Customer Engagement en het hebben van klantobsessie, kom je tot een trouwe fanbase. Deze verzekeraars zullen met kop en schouders boven concurrenten uitsteken en gaan een rooskleurige toekomst tegemoet. Benieuwd of je dit al onder de knie hebt? Doe onze Customer Engagement – Hero or Zero test.”
Het whitepaper ‘Het DNA van klantgerichte disruptors’ is te downloaden via: https://www.crmpartners.nl/resources/whitepapers/het-dna-van-klantgerichte-disruptors
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.