Industry Wire

Geplaatst door BOM

Invista haalt investering op voor uniek ‘cashless’ festival betaalsysteem

Tilburg, 1 februari 2017 – Invista Solutions BV, de Nederlandse ontwikkelaar van ‘cashless’ betaalsystemen voor evenementenlocaties en festivals, heeft een seed-investering opgehaald bij de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM) en de oprichters van het bedrijf. Na succesvolle try-outs met het Invista-systeem in 2015 en 2016 zal het bedrijf binnenkort de eerste klant aankondigen die volledig overstapt, en daarmee organisator wordt van het eerste festival dat primair op mobiele betalingen draait.

Invista, gevestigd in Nistelrode, zal de investering gebruiken om de interne organisatie verder te professionaliseren, klantondersteuning uit te breiden en internationale groeimogelijkheden te onderzoeken. Daarnaast wil Invista meer investeren in infrastructuur en ontwikkeling om in eigen land te kunnen opschalen en het systeem beschikbaar te maken voor theaters, concertzalen en stadions. Volgend jaar wil de onderneming opnieuw kapitaal aantrekken om de buitenlandse expansie te kunnen financieren.

“We zijn enorm blij met het vertrouwen van de BOM. Dankzij deze investering kunnen we sneller groeien. Bovendien onderstreept deze investering dat wij een betrouwbare en gedegen oplossing hebben,” zegt Michiel Baart, directeur van Invista. “Op een evenement moeten de horecaverkopen altijd blijven doorgaan. Onze klanten moeten erop kunnen vertrouwen dat deze cruciale taak bij ons in goede handen is.”

Het systeem van Invista biedt een alternatief voor de muntjes en RFID-bandjes die festivals en evenementenlocaties nu nog op grote schaal gebruiken om consumpties af te rekenen. Dankzij een combinatie van NFC-technologie en QR-codes, hebben bezoekers alleen nog maar hun smartphone nodig. Via een app rekenen ze consumpties simpelweg af door hun telefoon voor een scankassa bij de bar te houden. Bovendien kunnen ze via de app op afstand consumpties bestellen of saldo delen met hun vrienden. Het opladen van tegoed kan eenvoudig via online bankieren, of fysieke oplaadzuilen die Invista op de locatie ter beschikking stelt.

Invista, dat in 2015 voortkwam uit applicatie-ontwikkelaar Juice BV, stelt de customer journey van bezoekers zoveel mogelijk centraal. Dat betekent dat bezoekers de app ook kunnen gebruiken om tickets te kopen, zich bij de entree te identificeren en tijdens het event op de hoogte te blijven van relevante ontwikkelingen, zoals gewijzigde starttijden van optredens. Behalve festivals richt Invista zich ook op evenementenlocaties, en ziet het veelbelovende toepassingsmogelijkheden rondom sportwedstrijden, beurzen en bioscoopbezoek.

“De oplossing van Invista is door slim gebruik van innovatieve technologieën gebruiksvriendelijk en schaalbaar. Daarnaast legt het bedrijf een koppeling met een van Nederlands meest aansprekende exportproducten,” aldus Miriam Dragstra, directeur bij BOM Capital. “In de wereld van de festivals en dance spreekt het predicaat ‘Made in Holland’ tot ver over de grenzen tot de verbeelding. Dat maakt het een stuk makkelijker om internationale klanten aan te trekken.”

De BOM biedt niet alleen kapitaal, maar levert ook op andere terreinen ondersteuning. Zo helpen de professionals van de BOM Invista, samen met externe partners, bij de verdere professionalisering van de organisatie en treden ze op als sparring partner op terreinen als product- en marktontwikkeling en salesstrategie. Financiële details van de investering worden niet vrijgegeven.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht