Israëlische startup Hibob haalt 70 miljoen op en opent kantoor in Amsterdam

De investering zal de uitbreiding van Hibob naar de huidige Europese markten stimuleren en bijdragen aan de verdere productontwikkeling. Onderdeel van de uitbreiding in Nederland is zo ook het openen van een kantoor in Amsterdam. In totaal heeft het bedrijf inmiddels $124 miljoen USD opgehaald sinds de oprichting eind 2015.
“Gezien de groei die wij hebben gemaakt en onze huidige klantenbestand waar bijvoorbeeld Wetransfer uit Nederland onderdeel van is en hoe innovatief de Nederlandse markt is voor HR tech oplossingen zoals die van HiBob, zijn wij trots om hierbij de opening van onze nieuw kantoor in Amsterdam aan te kondigen. Ik heb mijn carrière doorgebracht met het managen van mensen in allerlei verschillende soorten organisaties en kwam tot de conclusie dat de overgrote meerderheid van de technische HR-tools die ik gebruikte, niet waren ontworpen voor de manier waarop mensen tegenwoordig werken. Een nieuwe subgroep van vooruitstrevende werknemers begon organisaties te domineren en creëerde nieuwe verwachtingen over hoe de werkbeleving eruit zou moeten zien.” aldus Ronni Zehavi, CEO en oprichter van Hibob.
Hibob levert het platform Bob, waarmee werknemers en managers kunnen communiceren en samenwerken. Het bedrijf werd in 2015 opgericht door Israëliër Ronni Zehavi en telt honderden klanten in zowel de Verenigde Staten, Europa als het Midden-Oosten. Onder meer techbedrijf WeTransfer is klant.
Dit uitgebreide kapitaal zal Hibob’s status als leidende stem in HR-technologie helpen verstevigen, het platform optimaliseren in overeenstemming met de huidige eisen en vooral organisaties ondersteunen bij het omarmen van deze periode van digitale transformatie. Met het ultieme doel om de marktleider te worden voor moderne, middelgrote, multinationale bedrijven, definieert Hibob dit culturele moment door organisaties te helpen navigeren en gedijen in de nieuwe norm van extern en hybride werk. www.hibob.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.