Geplaatst door Hardis Group

IT voor logistiek: Hardis Group opent een vestiging in Italië

– Hardis Group, leverancier van Reflex WMS en de nummer drie in Europa op het gebied van logistieke software, heeft een meerderheidsbelang genomen in Hardis Italia, het partnerbedrijf waarmee het al langdurig samenwerkt.

– Door de deal ontstaat een nieuwe vestiging van Hardis Group in Europa wat een nieuwe mijlpaal vormt in de internationale groeistrategie.

– Hardis Italia zal worden geleid door een tweepersoonsteam bestaande uit een Chief Operating Officer en een Chief Commercial Officer.

– Hardis Group streeft ernaar de komende twee jaar zijn omzet te verdrievoudigen en zijn personeelsbestand te verdubbelen, met name door in te spelen op de sterk groeiende markten voor luxe consumentengoederen en e-commerce.

Grenoble, Milaan, 23 april 2024 – Hardis Group, de Franse leverancier van logistieke software oplossingen en tevens dienstverlener rondom CRM-oplossingen van Salesforce, kondigt aan dat het een meerderheidsbelang heeft verworven in Hardis Italia. Dit bedrijf is opgericht in 1995 en was jarenlang integratiepartner voor het logistieke softwaresysteem Reflex. De deal is in lijn met de internationale groeistrategie van Hardis Group en resulteert in de oprichting van een nieuwe Italiaanse vestiging in Milaan. Het nieuws volgt op eerdere vergelijkbare stappen in Spanje (2017), Nederland (2018) en Polen (2021).

Italië: een dynamische en kansrijke markt

Analistenbureau Gartner erkent Hardis Group met zijn oplossing Reflex WMS als een van de belangrijkste WMS-leveranciers in Europa. De logistieke tak van Hardis Group, bedient meer dan 450 klanten in 25 landen en doet dit op basis van het SaaS-model.

Hardis Group heeft ervoor gekozen een nieuwe vestiging in Italië te openen vanwege de kansrijke zakelijke omstandigheden in het land, met name op het gebied van procesdigitalisering en e-commerce. Het bedrijf wil voortbouwen op de solide basis die Hardis Italia heeft opgebouwd, inclusief het team van hoogopgeleide logistieke experts en het indrukwekkende klantenbestand in sectoren als productie, luxe goederen en logistieke dienstverlening. Deze stap vloeit voort uit de doelstelling van Hardis Group om lokale ondersteuning te bieden aan Italiaanse Reflex-klanten en internationale klanten te ondersteunen bij multi-country implementaties. Italië is voor Hardis Group een attractieve groeimarkt waar veel zakelijke kansen liggen.

“We verwachten dat onze omzet in Italië de komende twee jaar zal verdrievoudigen,” zegt Nicolas Odet, CEO van Hardis Group. “We kunnen daarbij voortbouwen op een solide basis met een een deskundig team van experts en een stevige klantenkring in sectoren zoals luxe goederen, fashion, retail, logistieke dienstverlening en agro.”

Managementteam en nieuwe medewerkers bij Hardis Italia

Het managementteam van Hardis Italia zal komende tijd verder worden uitgebreid en wordt geleid door twee personen:

• Luca Proietto is de nieuwe Chief Operating Officer. Zijn belangrijkste taak is het bedrijf te laten groeien door de serviceteams die belast zijn met het implementeren van de Reflex-software, aan te sturen en te zorgen dat alle klantenbeloftes worden nagekomen. Proietto heeft meer dan 10 jaar ervaring bij Hardis Group en bekleedde functies als programma manager en teamleider van de consultants.
  • Filippo Ratti, die ook al meer dan jaar bij Hardis Group werkt, krijgt de rol van Chief Commercial Officer. Hij wordt hierin verantwoordelijk voor het ten uitvoer brengen van de commerciële strategie en de marketingaanpak zodanig dat Hardis Italia zijn groeidoelstellingen gaat bereiken.

Hardis Italia en Hardis Group delen een lange en succesvolle geschiedenis van hechte samenwerking,”  zegt Achille Sordi, oprichter van Hardis Italia. “Ik ben in 1995 gestart met het op de Italiaanse markt brengen van de softwareoplossingen van Hardis. Deze nieuwe fase is een logische stap voorwaarts en markeert het begin van een ambitieuze en zeer interessante nieuwe periode voor zowel Hardis Italia als de Reflex-teams.”

Om zijn de groeiambities waar te maken zal Hardis Italia zijn personeelsbestand in de komende twee jaar verdubbelen. Het is daarbij onder andere op zoek naar technische en functionele consultants, projectmanagers, software-ontwikkelaars en een marketing manager.

Belangrijke mijlpalen in de geschiedenis van Hardis Group:

1984: Oprichting van Hardis Group

1994: Lancering van Reflex WMS (warehouse management systeem)

2008: Eerste partnerschappen met system integrators

2011: Reflex WMS beschikbaar in SaaS-modus

2015: Uitvinding van Eyesee (drone-gebaseerde voorraadbeheeroplossing)

2017: Opening van een vestiging in Spanje

2017: Lancering van Reflex In-Store Logistics (logistieke software voor winkels)

2018: Opening van een vestiging in Nederland, verantwoordelijk voor hele Benelux-regio

2020: Lancering van Reflex WMS voor Factory (logistiek management software voor productiebedrijven)

2021: Opening van een vestiging in Polen

2023: Overname van WMS-leverancier Sislog, marktleiderschap in Spanje

2023: Reflex beschikbaar als SaaS-oplossing op Google Cloud

2023: Lancering van Reflex Visibility (platform voor supply chain collaboration)

2024: Opening van een vestiging in Italië na de verwerving van meerderheidsbelang in Hardis Italia, integratiepartner sinds 1995

Over Hardis Group

Hardis Group is ontwikkelaar en leverancier van de logistieke software suite Reflex en dienstverlener/aanbieder van de CRM-oplossingen van Salesforce via zijn dochteronderneming Cloudity. Het Franse bedrijf heeft als missie om de transformatie van de supply chains en de informatiesystemen bij zijn klanten te versnellen, door het aanbieden aan toonaangevende cloudtechnologie, in Europa en wereldwijd. De Corporate Social Responsibility (CSR)-strategie van Hardis Group bestaat uit drie kerngebieden: het verminderen van de ecologische voetafdruk, van zichzelf en die van klanten, het bevorderen van diversiteit en gelijke kansen, en het stimuleren van onderwijs om sociale inclusie te stimuleren. Hardis Group heeft 1.700 werknemers en behaalde in 2023 een omzet van €186,6 miljoen. Naast haar locaties in Frankrijk—Grenoble (hoofdkantoor), Lyon, Parijs, Lille, Nantes en Bordeaux—heeft het kantoren in Polen, Nederland, Spanje, Duitsland.