Industry Wire

Geplaatst door KICK Digital

IT recruitmentbureaus slecht vindbaar op internet

Utrecht – Uit onderzoek van KICK Digital naar de vindbaarheid van IT recruitmentbureaus in Nederland bij zoekmachines blijkt dat 86% slecht vindbaar is. De resultaten tonen dat het gebruik van data om nieuwe inzichten te creëren een belangrijk thema is. Niet alleen om beter in kunnen spelen op het grote personeelstekort binnen de IT dienstverlening maar ook om nieuwe features zoals Google for Jobs goed te benutten.

Uit het onderzoek komen de volgende punten naar voren:

  1. The winner takes it all

Twee bedrijven, ICTCareer en Aatop ICT, vangen bijna net zoveel zoekopdrachten af als de overige 56 bedrijven tezamen. Beide bureaus zijn goed vindbaar op vrijwel ieder belangrijk zoekwoord.

  1. Digitaal onderontwikkeld

Van de 58 bedrijven hebben 5 bedrijven geen beveiligde website (HTTPS) en 10 bedrijven geen trackers op de website zoals een analytics tool.

  1. De meerderheid is nog niet voorbereid op Google for Jobs

In totaal bieden 46 bureaus vacatures aan op hun website. Slechts 3 van de 46 bureaus zijn klaar voor Google for Jobs, en de vacatures van 26 bureaus worden niet eens gevonden door Google en zullen ook niet in Google for Jobs getoond kunnen worden. De meerderheid van bureaus lijkt er dus nog niet klaar voor te zijn.

Het onderzoek is gebaseerd op de organische (doelgerichte en onbetaalde) zoekresultaten  van 58 Nederlandse IT recruitmentbureaus.

Op basis van een zogenoemde vindbaarheidscore zijn de bureaus in kaart gebracht.

De vindbaarheidscore is samengesteld uit de organische positie op Google op de belangrijke doelgerichte zoekwoorden. De criteria zijn geselecteerd uit de vele variabelen die de vindbaarheid van een website bij zoekmachines kunnen bepalen.

“Voor de meeste IT recruitmentbedrijven is er flink werk aan de winkel. Er valt bijzonder veel winst te behalen op vindbaarheid, maar ook het meten van website activiteit en het implementeren van structured data, zodat de vacatures opgepakt kunnen worden door Google for Jobs”, aldus Joost Fromberg, managing director KICK Digital.

Voor meer informatie over het onderzoek bezoek de website.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht