Geplaatst door Nerds & Company

Itmundi wordt Nerds & Company en daagt de gevestigde orde uit

Enschede – November 2, 2015 – Digitaal productiehuis Itmundi – opgericht in 2005 – neemt afscheid van haar naam en identiteit en gaat vanaf heden verder onder de naam Nerds & Company. Nerds & Company focust zich op “Nerdschap”. Een wijziging in denken die 2,5 jaar geleden is ingezet. Na het vormen van een nieuwe directie – een driemanschap bestaande uit Koen Nijhuis, Tim Klein Robbenhaar en Thijs Geerdink – afgelopen juli, is een nieuwe bedrijfsnaam opnieuw een stap in de ontwikkeling van het bedrijf. De naam doet recht aan de groei, de visie en herkenbaarheid van het bureau. De rebranding is een duidelijk statement binnen het huidige landschap van webbureaus in Nederland. We dagen de gevestigde orde uit, op elke mogelijke manier: door cutting-edge technologie te maken, andere methodieken toe te passen en vernieuwende bureauprocessen als basis te hebben. Nerds & Company combineert techniek en innovatie met creativiteit.
“Nerds aan de macht!” is het devies. Daar wordt iedereen beter van.
“Software wordt dieper en dieper ingebed binnen bedrijven en apparaten maken vaker het verschil op basis van gebruiksvriendelijke software. Het geheim – volgens ons – om hierin verschil te maken zit hem echter niet in de techniek, maar in het geluk van de mensen die eraan werken.”, aldus Thijs Geerdink. “Nerds zijn de hedendaagse helden en eigenlijk zijn ze dat altijd al geweest. Met hun kennis, passie en focus zijn zij degenen die het verschil maken. Waar het bij veel andere bureaus gaat om commercie, gaat het bij ons om Nerdschap. De Nerds hebben het voor het zeggen bij ons en wij doen er alles aan om ze gelukkig te houden. Bij ons krijgen de mensen veel vrijheid om te groeien in hun vak, congressen bij te wonen – en te organiseren – en hun baan in te richten zoals ze zelf het beste lijkt. Dit is ook waar het interessant wordt voor onze klanten.
“We zien dat klanten graag samenwerken met een bureau dat voorop loopt binnen haar vakgebied en zelf initiatieven ontplooit om de lat steeds hoger te leggen. Bovenal is het de transparantie die helpt om het wantrouwen en de onvoorspelbaarheid van software te vertalen naar een ‘mutual understanding’. Software ontwikkeling is voor veel mensen moeilijk volledig te bevatten, bureaus kunnen je van alles wijsmaken. Bij Nerds & Company beschouwen we onze klantrelaties als een huwelijk en doen we het samen. Het zijn de betrokkenheid en communicatie die van onze klanten en Nerds & Company één team maken met een gezamenlijk doel.
“Om ‘de kwaliteitslat’ van de software die we maken te kunnen bewaken, hebben we onze dienstverlening verder verbreed. We hebben ons bureau versterkt met een Nerdy Studio en een Software Testing afdeling. Dit hebben lang niet alle webbureaus zelf in huis. Hierdoor hebben we maximale grip op de kwaliteit van de dingen die we maken.“
Talent trekt nieuw talent en nieuwe klanten aan. Het aantrekken van de beste Nerds van Nederland was en is noodzaak, dus hebben we zelf actief talent gescout en geselecteerd. De selectiecriteria en procedure om bij Nerds & Company te werken zijn streng. Het resultaat hiervan is een hoge dichtheid van talent in ons bureau. Het is prachtig om te zien dat het kwaliteitsniveau van onze producties en de klanttevredenheid dan ook hoger en hoger wordt.
Ter introductie van Nerds & Company is een campagnewebsite gelanceerd waar je middels 42* introducties kennis kan maken met de organisatie. De website is te bezoeken op www.nerds.company.
* Waarom het getal 42 op onze campagne website? In het boek ‘The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy’ van Douglas Adams wordt een computer genaamd ‘Deep Thought’ geconstrueerd om het antwoord te vinden op de ultieme vraag over het leven, het universum en alles. Deze computer berekent gedurende een verloop van 7,5 miljoen jaar het antwoord: 42.