Industry Wire

Geplaatst door Software Vergelijken

Ivo Bodenstaff (Visma): “We zijn elke dag bezig met het toevoegen van nieuwe functionaliteiten”

Visma Software BV is al dertig jaar actief op de Nederlandse businesssoftwaremarkt. Het bedrijf heeft in Nederland ruim 30.000 klanten in het MKB en de grootzakelijke markt. Internationaal zijn dat er meer dan 600.000. Een grote club dus, met veel kennis en ervaring. “Maar we zijn nog elke dag bezig met het toevoegen van nieuwe functionaliteiten”, zegt Ivo Bodenstaff tegen Software Vergelijken.

Het begin van Visma in Nederland

Eind 2015 komt Visma Software met cloudoplossing Visma eAccounting, online software voor boekhouding en facturatie, inclusief een gratis app en website en de mogelijkheid om snel en voordelig een geïntegreerde webshop te gebruiken. Bij Visma houden ze van ondernemers en Visma eAccounting is dan ook typisch een ondernemersoplossing. “Dit pakket is niet nieuw, in andere landen waar Visma actief is, draaide het al met veel succes. We hebben het aangepast aan specifieke eisen en wensen van de Nederlandse markt. Zo hebben we er bijvoorbeeld voor gezorgd dat het naadloos aansluit op koppelingen met Nederlandse banken. Toen zijn we gestart en het loopt erg goed”, vertelt Ivo.

Advies op basis van software

En daar is een reden voor. “Ons grote voordeel is dat we een groot internationaal research- en developmentteam achter ons hebben staan en dus snel kunnen inspelen op vragen vanuit de markt. En we draaien al lang mee, daardoor kennen we de behoeften van ondernemers goed.” De gratis app is één van de andere pluspunten: de ondernemer heeft daarmee op elk moment inzicht in zijn financiële situatie, alle klantgegevens, de inkomende orders uit de webshop en kan zelfs vanuit de app direct facturen aanmaken en versturen. Ideaal voor de mobiele ondernemer die klanten bezoekt.

Liefde voor ondernemers

Liefde voor ondernemers betekent bij Visma ook echt liefde voor ondernemers. Concreet houdt dat in dat ze het ondernemerschap flink promoten. Dat begint al bij scholieren. “Onze producten worden ook in het onderwijs gebruikt, bijvoorbeeld in het mbo waar veel ondernemers in de dop zitten. Want: hoe zet je een goede boekhouding op als je straks bijvoorbeeld een eigen kapsalon hebt? Doorslaggevend voor het succes van een ondernemer en daarom vinden we het belangrijk dat ze er al vroeg over na gaan denken”, legt Ivo uit.

Automatiseren waar dat kan

De toekomst gaat er steeds geautomatiseerder uitzien volgens Ivo. Ook bij Visma kijken ze steeds naar hoe ze ondernemers zo efficiënt en effectief mogelijk kunnen laten werken: “Als iets geautomatiseerd kan worden, doen we dat. En dat zal alleen maar meer worden. Wat we ook zien, is een groeiende behoefte aan apps. Men wil toch steeds meer kunnen vanaf andere devices dan de pc of laptop, dus ook daar zijn we mee bezig.”

Aantrekkelijk prijsmodel

De producten van Visma moeten zo toegankelijk mogelijk zijn voor ondernemers en ze vooral tijd besparen benadrukt Ivo tenslotte. “We kiezen bewust voor een aantrekkelijk prijsmodel. Daarbij zetten we echt in op waarde toevoegen en het klanten zo gemakkelijk mogelijk maken. Zo hoeft een ondernemer zich met een cloudoplossing niet druk te maken om back-ups en updates. Dat gaat allemaal vanzelf!”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht