Industry Wire

Geplaatst door ING

Jongerenkanaal van ING krijgt apotheose met ING Only Football Fandag

ING bereikt jongeren door gebruik van speciale content, nieuwe media en influencers

Amsterdam, 17 juni 2018 – ING organiseerde vandaag de ING Only Football Fandag in het Olympisch Stadion (in Amsterdam) waarbij meer dan 700 kinderen aanwezig waren. De Fandag is een hoogtepunt in de succesvolle sponsorcampagne om jongeren te inspireren om te gaan voetballen. Door gebruik van speciale content, nieuwe media en inzet van influencers wist ING in rap tempo een populair eigen YouTube-kanaal op te zetten met ruim 126.000 abonnees. De populariteit van het kanaal zorgde voor een drukbezochte Fandag.

Om jongeren spelenderwijs in contact te brengen met voetbal is ING medio 2016 gestart met het YouTube-kanaal ‘ING Only Football’. ING biedt met het populaire YouTube-kanaal vermakelijke en authentieke content aan, bestaande uit tutorials over voetbaltrick en -tips, verrassende video’s omtrent de wedstrijden van het Nederlands elftal en de OranjeLeeuwinnen en nog veel meer. Het doel van het kanaal is om kinderen te inspireren in beweging te komen.

Steven Sedee, Manager Sportsponsoring ING Nederland: “Met een totaal aantal van 21 miljoen views is ons YouTube kanaal ING Only Football zeer populair en weten we jongeren goed te bereiken. De combinatie van speciale en unieke content, nieuwe media en influencers is daarin ontzettend belangrijk geweest. Om uiteindelijk zoveel kinderen samen met de influencers op de Fandag te zien bewegen, is voor ons een absoluut hoogtepunt”.

De ING Only Football Fandag is een doorvertaling van het online kanaal naar een fysiek evenement. Kinderen tussen de acht en veertien jaar oud konden vandaag alles wat er wekelijks te zien is op het ING Only Football kanaal, live beleven op de Fandag. Zo konden de kinderen onder andere voetbal skill games spelen tegen Donny van de Beek, kon er gegamed worden tegen Fifalosophy en was het mogelijk om in een pannakooi te voetballen tegen Touzani. Ook waren er een aantal internationals aanwezig. Met meer dan 700 enthousiaste kinderen aanwezig was de Fandag een groot succes.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht