Industry Wire

Geplaatst door Kachels.nl

Kachelbranche lanceert innovatief online platform

Lunteren, 19 mei – Deze maand lanceerden meer dan honderdvijftig kacheldealers en haardenspeciaalzaken gezamenlijk het platform Kachels.nl. De branche zet hiermee een innovatieve stap om showroombezoek te stimuleren met online non-branded retailmarketing.

Verkopers van kachels en haarden merkten al langer dat consumenten zich steeds meer op internet laten inspireren en het oriëntatieproces online starten. Harm-Jan van Veldhuizen is directeur/eigenaar van branchegroothandel HAVÉ en serial entrepreneur. Hij zegt: “In de honderden showrooms in Nederland zien we consumenten vaak al met een plaatje binnenlopen. Echt een goede oriëntatie op een nieuwe sfeerhaard was tot op heden een lastig avontuur. Dat zette ons aan het denken.”

Online zoektocht
“Met onze branche willen we trendsetters zijn voor retailers. Het faciliteren van de klant in zijn online zoektocht is voor veel retailers een uitdaging. Met Kachels kiezen we voor een gezamenlijke aanpak waarbij branding geen rol speelt.” Bezoekers van dit platform geven alleen aan in welke stijl en sfeer ze een kachel of haard zoeken. Een slim algoritme zorgt dat het getoonde aanbod aansluit op de behoefte van de bezoeker.

Online naar offline
De inspiratie die de bezoeker opdoet, slaat hij of zij op in een moodboard. De inspiratie die de bezoeker opdoet, slaat hij of zij desgewenst op in een moodboard. Bij het rondkijken krijgt de bezoeker suggesties voor het bezoeken van showrooms in de buurt. Van Veldhuizen: “Door deze service vanuit de branche helpen we de consument. Maar uiteindelijk helpt het ons ook om online leads offline op te volgen. We verkleinen het gat tussen online plaatjes kijken en een face-to-face verkoopgesprek.”

Branchebrede samenwerking
Het platform is een samenwerking tussen meer dan honderdvijftig kachel- en haardenspeciaalzaken. Dat is bijna 90% van alle haardenspeciaalzaken in Nederland. Van Veldhuizen: “Als branche doen we een stap richting de consument. Hierbij gunnen we elkaar succes. Tot nu toe is die vorm van samenwerking uniek. We doen het echt samen.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht