Industry Wire

Geplaatst door Kantar

Kantar introduceert Analytics Practice om klanten verder te helpen groeien

Kantar – onderdeel van WPP en specialist op het gebied van data, onderzoek en advies – start een speciaal Analytics expertisegebied om zijn klanten via diepere inzichten nog beter te kunnen helpen hun (groei)doelstellingen te behalen. Met Analytics Practice integreren we de analyse-capaciteiten binnen Kantar en brengen we klantdata, data van derde partijen en zelf verzamelde data samen. Zo zijn we nu nog beter in staat om consumentengedrag te begrijpen en te voorspellen.

De Kantar Analytics Practice bouwt voort op meer dan veertig jaar ervaring en expertise in analyse en onderzoek. Meer dan 1.500 dataspecialisten, analytics consultants, technologen en data designers wereldwijd werken samen binnen deze nieuwe Kantar Analytics Practice. Samen voeren ze hoogwaardige analyses uit om klantgedrag beter te begrijpen en te kunnen voorspellen. Met geavanceerde analysetechnieken en door data slim te koppelen, ontstaat een ‘insights engine’ die klanten helpt betere beslissingen te nemen, voor nu maar ook voor op de langere termijn.

In Nederland wordt het Kantar Analytics-team geleid door Job van den Berg. Met zijn team aan data-analisten en -consultants ondersteunt hij opdrachtgevers bij complexe vraagstukken.

Kantar Analytics richt zich op meerdere terreinen:

  • Merk en Media ROI: optimaliseert merk en media-investeringen en brengt het effect daarvan op sales in kaart, maar meet ook de lange-termijn-impact op de merkwaarde en winstgevendheid.
  • Klant/Customer Experience Analytics: maakt de juiste operationele en strategische investeringsbeslissing op het gebied van customer experience en merkloyaliteit mogelijk, en maximaliseert elke klantrelatie.
  • Segmentatie en activatie: target klanten en prospects met de hoogste potentie via gepersonaliseerde content en vergroot winstgevende groei met maximale efficiëntie.
  • Innovatie-analyse: optimaliseert de klantgedreven innovatiecyclus voor lange-termijn-groei, pikt nieuwe trends op voor de concurrentie dat doet, en optimaliseert de winstgevendheid van productintroducties.
  • Retail en Shopper Analytics: maximaliseert de opbrengst van investeringen in sales, retail en e-commerce door betere beslissingen in kanaalkeuze, assortiment, promotie en prijs mogelijk te maken.

Kantar Analytics hielp Mazda al om betere beslissingen te nemen: Dino Bernacchi, CMO Mazda Operations Noord-Amerika: “Mazda zet haar fans centraal zet bij alles wat ze doet. Kantar’s unieke combinatie van diepgaande consumenteninzichten en analytische deskundigheid stelde ons in staat om met een grondige analyse en een op insights gebaseerde strategie ons merk te versterken. Door beter te begrijpen wie onze consumenten zijn en hoe hun waarden zich verhouden tot de merkwaarden van Mazda, kunnen we bouwen aan een diepere relatie met onze fans.”

Job van den Berg, Analytics lead Nederland:Analytics is de volgende stap in marktonderzoek. Niet meer alleen data verzamelen, maar scherpere inzichten leveren door verschillende databronnen aan elkaar te koppelen en consumentengedrag te voorspellen. Adviezen worden scherper en concreter door onze Analytics oplossingen. Met ons team van data-analisten lossen we samen met de klant complexe vraagstukken op, kunnen we mechanismen beter begrijpen en kijken we op welke manier organisaties hun doelen nu en in de toekomst kunnen behalen (foresights).”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht