Kinderformularium nu ook als app

Het Nederlands Kenniscentrum Farmacotherapie bij Kinderen (NKFK) heeft een app gemaakt van het Kinderformularium, de online database voor kindermedicatie. Opties zijn onder meer zoeken, selecteren op groepen, en u krijgt uw recent bekeken medicijnen op een rij. De app voor smartphone en tablet is beschikbaar in de App Store en in Google play.

Het Kinderformularium is een initiatief van de stichting Kinderformularium van het NKFK. In het bestuur hebben naast de NKFK ook de KNMP, de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuisapothekers (NVZA) en de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde (NVK) zitting. Op de website en in de app wordt onafhankelijke informatie over geneesmiddelgebruik bij kinderen gepubliceerd. De informatie wordt onderhouden door het Geneesmiddel Informatie Centrum van de KNMP in samenwerking met de NKFK. Zorgverzekeraars Nederland (ZN) en de eerder genoemde koepels financieren het onderhoud.

Bekijk het Kinderformularium in de App Store
Bekijk het Kinderformularium in Google play