Geplaatst door Kinepolis

Kinepolis werkt mee aan allereerste HyperGram activatie in Nederland

Vanaf vandaag is er een wel heel bijzondere activatie van Kinepolis te bewonderen in Westfield The Mall of the Netherlands. In samenwerking met Distributed Media Group werd een HyperGram 3D-video uiting gemaakt. HyperGram is een indoor media activatie tool met holografische technologie, waarbij je zonder scherm, apps of brillen een 3D-ervaring te zien krijgt. Objecten zweven door de lucht of bewegen richting de kijker. De activatie is tot en met 29 april te zien in Leidschendam. Daarna zal van 10 tot en met 14 mei dezelfde activatie te zien zijn op Utrecht Centraal.

Het lijkt wel iets uit een sci-fi film, de activaties van HyperGram. De 3D-uitingen worden gemaakt met de meest geavanceerde hologram techniek in ultra-HD 8K beeldkwaliteit, waardoor de beelden heel scherp zijn en er echt 3D uit zien vanuit alle hoeken. Nog niet eerder was zoiets in Nederland te zien. Kinepolis staat zelf natuurlijk voor de bioscoopervaring met het beste beeld en geluid, waardoor de link met Disturbed Media Group snel gelegd was. Samen maakten zij de allereerste HyperGram uiting in Nederland, die vanaf vandaag te zien is in Westfield in Leidschendam en vanaf 10 mei op Utrecht Centraal.

Over Kinepolis
Kinepolis Group NV ontstond in 1997 uit een fusie van twee familiale bioscoopgroepen, en werd beursgenoteerd in 1998. Kinepolis staat voor een innovatief bioscoopconcept dat als baanbrekend geldt binnen de sector. Naast haar bioscoopactiviteit is de Groep ook actief in filmdistributie, eventorganisatie, schermreclame en vastgoedbeheer.
In Europa telt Kinepolis Group NV 62 bioscopen, verspreid over België, Nederland, Frankrijk, Spanje, Luxemburg, Zwitserland en Polen. Sinds de overname van de Canadese bioscoopgroep Landmark Cinemas en van de Amerikaanse bioscoopgroep MJR Digital Cinemas, telt Kinepolis ook 38 bioscoopcomplexen in Canada en 10 in de VS.
In totaal heeft Kinepolis Group vandaag wereldwijd 110 bioscopen in haar portefeuille, goed voor 1 124 schermen en meer dan 200 000 zitplaatsen. Kinepolis’ medewerkers bezorgen miljoenen bioscoopbezoekers elke dag een onvergetelijke filmervaring. Meer info op www.kinepolis.com/corporate