Industry Wire

Geplaatst door UM Nederland,

Klaartje Kuypers versterkt UM Nederland als Commercial Director

Amsterdam, 03-04-2025 – UM Nederland, onderdeel van IPG Mediabrands, kondigt met trots de benoeming aan van Klaartje Kuypers als Commercial Director per 1 april 2025. In haar nieuwe rol zal zij verantwoordelijk zijn voor de strategische ontwikkeling van klanten en de commerciële groei van UM Nederland, waarbij ze haar brede ervaring en diepgaande kennis van de media-industrie zal inzetten.
Klaartje Kuypers is momenteel Director Media Activation & People binnen IPG Mediabrands. Met een indrukwekkende carrière in de mediawereld, brengt zij 30 jaar aan ervaring mee. Eerder bekleedde zij onder andere leidinggevende functies bij Havas Media Nederland als Chief Commercial Officer, bij BrandDeli als Chief Operating Officer en bij ZenithOptimedia (nu Publicis) als Head of Client Management. Opvallend is dat Klaartje haar loopbaan begon bij UM.
Justus Wever, Managing Director van UM Nederland, over de benoeming:
“Wij zijn ontzettend blij om Klaartje weer bij UM te verwelkomen. Haar ruime ervaring in business leadership op klanten, gecombineerd met haar brede ervaring binnen verschillende disciplines in de media-industrie, maken haar de perfecte persoon om verder aan ons bureau te bouwen en onze groei te versterken. Met haar leiderschap en haar focus op het laten groeien van klanten zijn we ervan overtuigd dat we een nog sterkere partner zullen zijn in een steeds veranderend medialandschap.”
Klaartje Kuypers over haar overstap:
“Ik kijk er enorm naar uit om deze nieuwe uitdaging bij UM aan te gaan. De mediawereld is dynamischer dan ooit en de regierol die wij als full service mediabureau hierin pakken is cruciaal om adverteerders te helpen hun merken en business te laten groeien. Met mijn ervaring en de kracht van UM ben ik ervan overtuigd dat we mooie stappen kunnen zetten. En het voelt als thuiskomen om terug te keren naar waar mijn reis in de media ooit begon.”

——————————————————————————————————————————-
Niet voor publicatie
Over IPG Mediabrands
IPG Mediabrands, gevestigd in Amsterdam en Groningen, is onderdeel van de internationale mediabureaugroep Interpublic Group (IPG). Het bureau zet zich in voor een inspirerende en inclusieve werkomgeving waarin het welzijn van medewerkers vooropstaat en ruimte is voor persoonlijke groei. Wij werken voor mooie merken als Plus Supermarkten, Nike, Vattenfall, Hak, Praxis, Dyson en Jumbo. Zeventig procent voor lokale klanten en dertig procent voor globale klanten.
Mediabrands is de wereldwijde mediaholding waar alle mediabedrijven van Interpublic Group (NYSE: IPG) onder vallen. Het bedrijf heeft wereldwijd meer dan 13.000 marketingexperts in dienst in meer dan 130 landen. Wij adviseren onze klanten hoe ze media en content optimaal kunnen inzetten om hun marketing- en communicatiedoelstellingen te bereiken.
In Nederland omvat Mediabrands de full-service mediabureaus en consultancybureaus Initiative en UM, evenals het full-service social- en contentmarketingbureau YUNE.
In alles wat we doen, geloven wij in ‘challenging the industry’ met ‘the power of collaboration’.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht