Industry Wire

Geplaatst door Klarna

Klarna ‘Betaal in 3’ gelanceerd voor Zalando-shoppers in Nederland

Amsterdam, 9 januari 2025 – Klarna, het AI-gedreven wereldwijde betalingsnetwerk en shopping-assistent, versterkt zijn samenwerking met Zalando, Europa’s toonaangevende online modebestemming. Klarna’s ‘Betaal in 3’-optie wordt in Duitsland, Oostenrijk, Nederland, Polen en Denemarken toegevoegd als betaaloptie. Deze uitbreiding bouwt voort op het succes van de lancering vorig jaar in Frankrijk, Italië en Spanje, waar al miljoenen klanten gebruikmaken van Klarna’s flexibele betaaloplossingen.

Deze samenwerking verdeeld over meerdere markten is een belangrijke mijlpaal voor Klarna, aangezien Zalando een van Europa’s meest invloedrijke mode- en lifestylebestemmingen is, met meer dan 50 miljoen actieve klanten in 25 markten. Met de introductie van Klarna’s ‘Betaal in 3’ kunnen Zalando-klanten hun betalingen opsplitsen in drie rentevrije termijnen, genieten van meer flexibiliteit en items passen voordat ze ze volledig afrekenen – allemaal zonder extra kosten of vooruitbetaling.

“Onze versterkte samenwerking met Zalando onderstreept Klarna’s missie om overal en bij elke checkout aanwezig te zijn,” zegt Nicole Defren, Head of Europe bij Klarna. “Klarna loopt voorop in het schaalbaar maken van innovatieve betaaloplossingen over meerdere markten heen, en deze samenwerking met Zalando is een perfect voorbeeld van hoe we retailers ondersteunen bij het tegelijkertijd activeren van nieuwe betaalopties in verschillende regio’s.”

“Bij Zalando zetten we ons in om onze klanten een naadloze en lokaal relevante winkelervaring te bieden,” voegt Kai-Uwe Mokros, Managing Director bij Zalando Payments, toe. “Gemak, flexibiliteit en bewust spenderen zijn nu meer dan ooit belangrijke prioriteiten voor klanten. We zijn erg blij om onze samenwerking met Klarna uit te breiden door hun ‘Pay in 3′ optie in extra markten te lanceren. Deze samenwerking vergroot de betalingsflexibiliteit van onze klanten en stelt hen in staat om een oplossing te kiezen die het beste past bij hun individuele behoeften en voorkeuren.

Met 85 miljoen actieve consumenten en meer dan 600.000 aangesloten retailers stelt Klarna’s uitgebreide netwerk partners zoals Zalando in staat om consumenten te verbinden met slimme, flexibele betaalopties. Door recente samenwerkingen met betalingsdienstverleners, digitale wallets en toonaangevende wereldwijde retailers groeit het Klarna-netwerk verder, waardoor de oplossingen van Klarna beschikbaar zijn waar en wanneer consumenten winkelen en betalen.

EINDE PERSBERICHT

Over Klarna
Sinds 2005 is Klarna op een missie om het winkelen te vereenvoudigen, met de behoeften van de consument centraal. Met meer dan 85 miljoen actieve gebruikers wereldwijd en 2,5 miljoen transacties per dag, revolutioneert Klarna met eerlijke, duurzame en AI-gedreven betaal- en winkeloplossingen de manier waarop mensen online en in fysieke winkels winkelen en betalen. Meer dan 600.000 retailers wereldwijd, waaronder Uber, H&M, Saks, Sephora, Macy’s, Ikea, Expedia Group, Nike en Airbnb, integreren Klarna’s innovatieve technologie en marketingoplossingen om groei en loyaliteit te stimuleren. Ga voor meer informatie naar Klarna.com.

Over Zalando
Zalando, opgericht in Berlijn in 2008, is Europa’s toonaangevende online modebestemming. We bouwen aan een pan-Europees ecosysteem voor mode- en lifestyle-e-commerce, gericht op twee groeipijlers: Business-to-Consumer (B2C) en Business-to-Business (B2B). In B2C bieden we een inspirerende, hoogwaardige multi-merk shoppingervaring voor mode- en lifestyleproducten aan meer dan 50 miljoen actieve klanten in 25 markten. In B2B benutten we onze logistieke infrastructuur, software en servicecapaciteiten om merken en retailers te ondersteunen bij het beheren en opschalen van hun volledige e-commerceactiviteiten, zowel op als buiten het Zalando-platform. Met onze ecosysteemvisie streeft Zalando ernaar positieve verandering in de mode- en lifestyle-industrie te stimuleren.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht