KPN BAVA keurt verkoop E-Plus goed

De Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders (“BAVA”) van KPN heeft vandaag haar goedkeuring verleend aan de verkoop van E-Plus aan Telefónica Deutschland (de “Transactie”).

Na afronding van de Transactie (“Completion”) die onder voorbehoud is van goedkeuring van de mededingingsautoriteiten, zal KPN een bedrag van EUR 5,0 miljard in contanten en een 20,5% belang in Telefónica Deutschland verwerven. Het grootste gedeelte van de EUR 5,0 miljard opbrengst zal worden gebruikt om de financiële flexibiliteit van KPN verder te vergroten en KPN is voornemens om dividenduitkeringen aan zijn aandeelhouders te hervatten over het boekjaar 2014, onder voorbehoud van Completion. KPN krijgt een sterk kredietprofiel en de Transactie stelt KPN in staat zich te focussen op Nederland en België.

De BAVA  heeft ook ingestemd met de andere voorstellen op de agenda, welke betrekking hebben op de bezoldiging van de Raad van Bestuur. Dit betreft het voorstel tot goedkeuring van een correctiefactor die van toepassing is op het LTI plan, volgend op de claimemissie in mei 2013, en het voorstel tot goedkeuring van een retentiebonus voor Thorsten Dirks (lid van de Raad van Bestuur van KPN en CEO van E-Plus) in het geval dat de verkoop van E-Plus niet zou worden afgerond.