Geplaatst door InterCloud

Lancering ‘InterCloud Autonomi’: een nieuw tijdperk van self-service cloud connectiviteit in verhoogde automatisering

InterCloud Autonomi is een revolutie op het gebied van cloudinterconnectie
Het ondersteunt klanten bij het profiteren van infrastructure-as-a-code
Het stelt gebruikers in staat tot het op flexibele wijze samenstellen van complementaire cloudinfrastructuren

Amsterdam, 23 april 2024 – InterCloud, Europa’s toonaangevende leverancier van cloud connectiviteitsdiensten, kondigt de lancering aan van InterCloud Autonomi, waarmee bedrijven al hun cloud connectiviteitsdiensten op een flexibele en transparante manier kunnen samenstellen. InterCloud Autonomi is een self-serviceplatform dat zich aanpast aan de specifieke vereisten van een project. Integrators en grote ondernemingen gebruiken het platform voor het configureren van hun cloud connectiviteitsprojecten.

InterCloud Autonomi voldoet aan de behoeften van bedrijven rondom snelheid, controle, betrouwbaarheid en keuzemogelijkheden. Het is een API-gestuurd platform dat verschillende transportopties biedt. Ook stelt het bedrijven die massaal zijn overgestapt op de cloud, in staat access infrastructures te implementeren op basis van softwaretools (Infra-as-code). Door het stroomlijnen en versimpelen van de implementatie- en controle-activiteiten, garandeert InterCloud Autonomi meer efficiëntie.

Met de steeds snellere toepassing van de cloud, vooral voor AI-projecten, gebruiken bedrijven verschillende cloudplatforms om aan hun zakelijke behoeften te voldoen. Dit betekent dat er meer infrastructuren zijn voor het krijgen van toegang tot de cloud en er meer middelen zijn om deze te beheren. Dit leidt tot meer complexiteit en een gebrek aan inzicht in de kosten en prestaties van cloud connectiviteit. Sommige bedrijven, zoals grote internationals, hebben meer dan 50 verschillende clouds en enkele duizenden bedrijfsapplicaties die van de ene kant van de wereld naar de andere kant communiceren. InterCloud Autonomi zorgt voor een revolutie in cloud connectiviteit door bedrijven één tool te bieden voor volledige controle, grotere flexibiliteit en een ongeëvenaard gebruiksgemak. Met dit innovatieve platform benutten bedrijven nu het volledige potentieel van hun cloud, en richten ze zich op hun kernactiviteiten.

InterCloud Autonomi: de toekomst van cloudconnectiviteit

InterCloud Autonomi biedt ondernemingen volledige controle over de productie van cloud connectiviteit via één platform dat marktleiders van netwerkconnectiviteit samenbrengt, inclusief het wereldwijde private netwerk van InterCloud en haar wereldwijde partners.

InterCloud Autonomi is een self-service cloud interconnectie platform. Het belangrijkste voordeel is het op één locatie samenbrengen van het volgende:

Controle over cloud connectiviteit: InterCloud Autonomi brengt verschillende functies en toonaangevende aanbieders van netwerkconnectiviteit samen in één servicemodel.
Productiviteitswinst: die ontstaat door operationele uitmuntendheid met gestroomlijnde processen en eenvoudige integratie met bestaande infrastructuren.
Besparen van tijd en geld: een gecentraliseerd, vereenvoudigd beheer op één platform en een Pay-as-you-Go model waardoor de gebruiker alleen betaalt voor wat nodig is.
Betere samenwerking: ten behoeve van communicatie en effectievere besluitvorming dankzij een project georiënteerde gebruikersinterface.
Geïntegreerde security en naleving van regelgeving dankzij de keuze en controle van netwerksectoren en kennis van de leveranciers van iedere servicecomponent.

Dit nieuwe aanbod is een aanvulling op InterCloud’s bestaande managed connectivity-aanbod, dat nu ‘InterCloud Pathway’ heet.

In tegenstelling tot InterCloud Autonomi is het historisch aanbod van InterCloud een end-to-end managed service die bedrijven ontzorgt bij het beheer van de aspecten van cloud connectiviteit en een eersteklas overeenkomst rondom het dienstverleningsniveau (Service Level Agreement, SLA) garandeert.

“We zijn een pionier in multi-cloudnetwerken en ondersteunen sinds 2010 bedrijven bij hun zoektocht naar betere connectiviteit wereldwijd”, zegt Bo Duim, Global Vice President bij InterCloud. “We versterken onze missie met de uitbreiding van InterCloud Pathway dankzij de lancering van InterCloud Autonomi. De cruciale rol van cloud infrastructuren binnen informatiesystemen vraagt om een uiterst nauwkeurig beheer in combinatie met voortdurende kostenoptimalisatie. De meeste cloud-applicaties worden steeds veeleisender, hierdoor is de connectiviteit van strategisch belang. InterCloud Autonomi, de aanvulling op het traditionele InterCloud Pathway-aanbod stelt ons in staat om beter aan de behoefte van onze klanten te voldoen. Bedrijven kunnen nu kiezen om hun cloud connectiviteit volledig uit te besteden aan ons, of deze zelf te beheren. Dit hangt af van de vaardigheden van het bedrijf en de operationele vereisten.”

InterCloud Autonomi is vanaf vandaag beschikbaar.

Over InterCloud

Het end-to-end wereldwijde connectiviteitsplatform van InterCloud elimineert de complexiteit bij het inzetten van de cloud, waardoor bedrijven met een gerust hart volledige controle krijgen over de security, soevereiniteit en prestaties van kritisch dataverkeer.

InterCloud werkt samen met organisaties ter ondersteuning van het transformeren van wereldwijde connectiviteit, het verminderen van netwerkcomplexiteit en het versnellen van groei en innovatie. InterCloud is een vertrouwde adviseur voor een aantal van de grootste merken wereldwijd als het gaat om het inzetten van de cloud voor toekomstig succes.

Het platform van het bedrijf, met kantoren verspreid over heel Europa, wordt ondersteund door een team van cloudexperts die klanten begeleiden bij het implementeren van effectieve strategieën om de kracht van de cloud in hun organisatie te benutten, zodat wereldwijde connectiviteit de drijvende kracht wordt voor bedrijfsprestaties.

Volg InterCloud op LinkedIn of ga naar www.intercloud.com voor meer informatie.