Lancering Stichting SMO – De schakel tussen goede doelen en (digital marketing) agencies

Recent is Stichting SMO van start gegaan. De stichting heeft als doel (digital marketing) agencies en andere bedrijven te koppelen aan goede doelen. Veel bedrijven willen graag goede doelen steunen, maar het ontbreekt vaak aan focus of ze weten ze simpelweg niet te vinden. Stichting SMO inventariseert welke diensten goede doelen kunnen gebruiken en koppelt ze aan een bedrijf dat dit kosteloos wil uitvoeren. Bedrijven kunnen op deze manier veel meer impact maken en dat is goed voor het goede doel, maar ook voor het bedrijf.
De dienstverlening is altijd wederkerig. Vooraf is al afgesproken dat bedrijven de samenwerking in al hun externe uitingen mogen gebruiken. Wat grote employer branding voordelen met zich meebrengt. Vaak bieden de goede doelen ook extra voordelen voor partners, zoals deelname aan sporttoernooien, promotie op social media of locaties voor bedrijfsevenementen. Kortom, er is heel veel mogelijk, alleen moeten de goede doelen en de bedrijven elkaar nog weten te vinden.
Momenteel zijn de volgende goede doelen al aangesloten: Free Press Unlimited, WISE Nederland, Fossielvrij NL, De Harde Leerschool, Animal Heroes, Sea Shepherd, Fossil Free Football, Estrela da Favela, Stichting Bootvluchteling, Treesistance en Takecarebnb.
Binnen de goede doelen is opvallend veel behoefte aan online marketing diensten. Dat varieert van het aanvragen en/of beheren van Google Ad Grants, tot het maken of verbeteren van websites en social media marketing. Ook hebben goede doelen vaak behoefte aan hulp bij het inrichten van user journeys, het inrichten van analytics, het opzetten van marketing automation of e-mailmarketing.
Dit biedt een uitgelezen mogelijkheid voor de lezers van Emerce om in te stappen. Stichting SMO kent de goede doelen goed en adviseert graag wat de beste match zou kunnen zijn. Bekijk hier welke goede doelen zijn aangesloten en waar ze behoefte aan hebben: Stichting-smo.nl/deelnemers/.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.