Lange-termijnleaseovereenkomsten voor Woking- en Redhill-locaties voorzien NaviSite

Londen – 3 december 2013Digital Realty Trust, Inc. (NYSE: DLR), toonaangevend en wereldwijd aanbieder van datacenteroplossingen, tekent twee lange-termijnleaseovereenkomsten met NaviSite Europe Limited, een onderdeel van NaviSite, Inc., een toonaangevende internationale leverancier van cloud-hosting, en beheerde applicaties en diensten. Deze leaseovereenkomsten voorzien NaviSite van een platform ter ondersteuning van de langetermijngroei in het Verenigd Koninkrijk op het zeer goed beveiligde Woking-datacenter en het ‘state-of-the-art’ Redhill-datacenter.

“We bieden alle flexibiliteit om onze klanten optimaal te ondersteunen bij hun groei”, zegt Bernard Geoghegan, Managing Director EMEA bij Digital Realty. “Connectiviteit is essentieel in elke IT-strategie die outsourcing omvat. Digital Realty heeft uitgebreid geïnvesteerd in hogesnelheidsnetwerken om ervoor te zorgen dat data snel en veilig wordt getransporteerd tussen datacenters en terug naar de klantlocatie. De uitbreiding van NaviSite in onze Woking- en Redhill-faciliteiten onderstreept deze strategie. Daarnaast toont het ons commitment aan het leveren van hoogwaardige, carrieronafhankelijke faciliteiten. We voorzien NaviSite van een volledig geoptimaliseerde infrastructuur voor netwerkconnectiviteit en ondersteunen daarmee de levering van het volledige producten- en dienstenportfolio aan klanten. Dit zonder al te hoge implementatiekosten te maken.”

“De zakelijke wereld verandert snel. Er is een toenemende focus op compliancy, datasoevereiniteit en wetgeving”, zegt Ron Pepin, Director of Datacenter Operations bij Time Warner Cable Business Class. “De overeenkomsten met Digital Realty voor extra datacenterruimte passen bij de doelstelling van NaviSite om de beste datacenterfootprint te leveren om tegemoet te komen aan de hoge eisen van huidige en toekomstige klanten op het gebied van ondersteuning, uptime en beveiliging. De structuur van de Digital Realty-faciliteiten voorziet ons van stroom, koeling en redundantie. Daarnaast is onze data zo veilig dat de time-to-market van NaviSite voor het leveren van nieuwe IT-diensten sterk verlaagd wordt en ook nog eens op een veilige manier. Deze factoren zijn essentieel geweest bij de beslissing om onze datacenterfootprint uit te breiden bij Digital Realty.”

De cloudactiviteiten van NaviSite is exponentieel gegroeid sinds de introductie van het NaviCloud-platform in 2010. De leases in de Digital Realty-datacenters in Woking en Redhill stellen NaviSite in staat om disaster-recovery-diensten via de cloud aan te bieden binnen het Verenigd Koninkrijk. Met toegang tot de nieuwe cloud-node in Redhill en de extra capaciteit in het Woking-datacenter levert NaviSite klanten die moeten leveren binnen de restricties van datasoevereiniteit de mogelijkheid om alle applicaties en data via de cloud in het Verenigd Koninkrijk te hosten. Tegelijkertijd zijn ook back-up- en recovery-diensten beschikbaar binnen de landsgrenzen van het Verenigd Koninkrijk.

Over NaviSite
NaviSite, Inc. is een Time Warner Cable company en heeft meer dan 1.400 klanten wereldwijd. Deze klanten representeren een scala aan branches, waaronder financiële dienstverlening, verzekeringen, IT, online retail en educatie. Zakelijke klanten vertrouwen op NaviSite voor maatwerkoplossingen, geleverd via een wereldwijde aanwezigheid van state-of-the-art datacenters. Meer informatie over de diensten van NaviSite is te vinden op www.navisite.com.

Over Digital Realty
Digital Realty Trust, Inc. focust op het leveren van klantgerichte datacenteroplossingen door veilige, betrouwbare en kostenefficiënte faciliteiten te bieden, die tegemoetkomen aan de unieke datacenterbehoeften van elke klant. Klanten van Digital Realty zijn nationale en internationale bedrijven binnen verschillende sectoren, variërend van IT- en internetbedrijven tot productiebedrijven en financiële instellingen. De 130 datacenters van Digital Realty – met uitzondering van 12 datacenters die als investering zijn ondergebracht bij niet-geconsolideerde joint ventures – bieden sinds 30 september 2013 gezamenlijk ruim 2.2 miljoen verhuurbare vierkante meter. Dit is inclusief circa 260.000 vierkante meter die apart is gehouden voor herontwikkeling. Het portfolio van Digital Realty is verspreid over 33 landen in Europa, Noord-Amerika, Azië en Australië. Aanvullende informatie over Digital Realty staat in de ‘Company Overview’ die te vinden is op de ‘Investors’-pagina op www.digitalrealty.com.

Over NaviSite Europe Limited
NaviSite Europe Limited is een volledig onderdeel van NaviSite, Inc., een Time Warner Cable Company (NYSE: TWC) en is een toonaangevend leverancier van hoogwaardige cloud-hosting, en beheerde applicaties en diensten. NaviSite levert een volledig pakket aan betrouwbare en schaalbare managed services, waaronder Application Services, Enterprise Hosting en Managed Cloud Services voor organisaties die hun IT-infrastructuur willen uitbesteden om zo hun kapitaal- en operationele kosten te verlagen. Klanten in het Verenigd Koninkrijk zijn onder meer ASOS, EAT., Cooper Gay Swett & Crawford, Wolters Kluwer Financial Services, Workplace en Clifton College.